Inlägg från: emmies |Visa alla inlägg
  • emmies

chihuahua hur ofta gå ut?

christy skrev 2006-09-24 15:49:03 följande:
    Men hallå!Asså ställde bara en fråga varför måste det bli sån uppståndelse?!Frågan handlar inte om att hunden skall hålla sig eller inte!Det jag undra var ifall den behöver gå ut vid lunch,alla hundar behöver ju faktiskt inte det,det är mkt olika med hundar.Och behövs det hundvakt så är det lätt att fixa då jag har två som e hemma med hund.Och ni som skriver att jag borde skaffa ett annat djur,tack men jag undra om en chihuahua.Och jag anser inte att man måste vara hemma för att ha hund,finns andra lösningar än att köpa kanin.
    håller med dig!!! lycka till med hunden...  om man kan kalla det hund *fnissar lite*// emmie
    livet är en fest !!!
  • emmies

ts.. är det en tik eller hane? tikar kan oftast hålla sig längre än hanar.. men oavsett hund är det nog bäst för hunden (oavsett storlek) om du/ni har möjlighet att låta den komma ut och kissa av sig lite vid lunch.. //emmie igen

livet är en fest !!!
  • emmies
    giz is back skrev 2006-09-24 19:08:10 följande:
    du ts bara undrar jag så..... har du verkligen valt rätt ras utifrån din familjs personlighet osv eller har du valt en söt ras?
    just chihuahuan och alla andra småhundar för den delen är ju " helt inne" just nu!!!
    nu är ju inte jag ts.. men jag svarar utifrån vad jag tycker om dessa pyttesmå hundar överhuvud taget! det jag reflekterar över är att---> är en sådan liten ras särskilt bra att ha i en familj med småbarn som fumlar, snubblar drar med sina små okordinerade händer, lyfter tappar osv. håller en chihuahua för det? // emmie
    livet är en fest !!!
  • emmies
    klart du skall ha en hund... skit i vad andra tycker! det gör jag!
    livet är en fest !!!
  • emmies
    Flisan79 skrev 2006-09-24 20:53:14 följande:
    Christy: Lyssna inte så mycket på det negativa, du vet säkert själv vad du klarar och ni kommer att skapa ett mönster som passar er. Fattar inte enns att folk faktist tror att alla som köper chihuahua har det som någon slags accesoar. Chihuahuan är en stor hund i liten förpakning och otroligt intlegent och lättlärd. Skulle idag inte tänka mig en annan ras.
    jag skulle tro att de flesta tyvärr har chihuahuan som accesoar.. varför spökar man ut demi kläder och skor? och varför kan dem inte få gå i koppel själv? //emmie
    livet är en fest !!!
  • emmies

christy: när får du hem hunden?

livet är en fest !!!
  • emmies

christy: why not? det hade ju vart bra om du vill ha en yorki vill säga

livet är en fest !!!
  • emmies
    christy skrev 2006-09-24 21:33:49 följande:
    emmies-jag har ej tingat en hund ännu då jag vill vara helt säker på att det är ett bra beslut,måste tänka igenom alla delar noga innan jag börjar ringa efter valpar .Blir inga glada uppfödare om man tingar en valp o sen inte vill ha en när de är födda..
    ok ja o sedan vore det förödande om du skaffar hund o så funkar det inte tidsmässigt... fråga mig jag vet! jag fick lämna bort min ögonsten när vår pojk föddes
    livet är en fest !!!
  • emmies

helt jävlaotroligt! huuu.. fattar inte hur man kan göra så!

livet är en fest !!!
Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?