Inlägg från: AnneSophie |Visa alla inlägg
  • AnneSophie

Eldsmärke?

Hej,

Jag hoppar in här...

Jacob har ett hemangiom på halsen. Det är ju inte samma sak som ett eldsmärke (skillnaden är att hemangiomet oftast växer bort även om det kan ta mååååånga år).
    Jacob har gjort en del laserbehandlingar och fått kortison insprutat. På rätt väg är det nu iallafall och det viktigaste är att han inte har ont utav det (för det hade han när han var bebis).
    Men det där med kommentarer känner jag tyvärr igen.

Alla eldsmärken kan inte laserbehandlas. Det beror på typen av märke och hur djupgående det sitter och vart det sitter.
    Tycker att du ska kontakta en hudklinik för att få träffa en laserkirurg iallafall.

Bort med kärnkraft! Fram för miffoström!
  • AnneSophie

Glömde förresten att tipsa om föreningen Ansiktsbarn som jag är medlem i. Det är en mailinglista som finns på kanalen.org.

Ansiktsbarn
    ansiktsbarn@kanalen.org
    Ansiktsbarn vänder sig till oss föräldrar som har barn med någon form av defekt/skada inom det craniofaciala området. Självklart är du som själv är ett ansiktsbarn också välkommen. Vi stöttar varandra i vardagslivet, inför operationer och avancerade undersökningar. Även om diagnoserna är varierande, så har vi alla ett gemensamt; ansiktet går inte att dölja och man blir lätt uttittad.

Listansvariga:
    Ingela Welén
    Antal medlemmar: 49
    med i den här listan.

Bort med kärnkraft! Fram för miffoström!
Svar på tråden Eldsmärke?