• Bellahhh

farligt för 6 veckors baby med hög musik?

Jag brukar gå runt å vyssja min baby till relativ hög lugn musik, kan det vara farligt, jag älskar hög musik, och kan bli lite caught up.. så kom jag på, shit! det kanske kan vara skadligt! någon som vet? Han verkar absolut inte störas av det men..hjälp!

• Svar på tråden farligt för 6 veckors baby med hög musik?
  • lövet2

Barn är känsligare för höga ljud än vuxna, och ju mindre desto känsligare. Riskerna med hög musik eller andra höga ljud är bl a att de får tinnitus.

• Hope8082

Sänk volymen i fortsättningen

• MammaHela

Om du absolut vill poppa på ordentligt någon gång så skaffa hörselskydd till bebisen. Vi har det till våra barn och de har varit med på högljudda tillställningar sen de var yttepytte små.

Stolt mamma till 2 busfrön
  • Bellahhh

självklart,men tror ni han har tinnitus nu?? hur märker man det????? har bara haft väldigt hög musik 2 ggr och en av dem var i 5 min.............medans jag hämtade hans mat, sedan flyttade jag honom till rummet bredvid, andra gången var lite längre men lite lägre musik men fort. högt, men då sov han... hjälp nu har jag panik. hela hans liv kan ju vara förstört.......................

• Hope8082

Är det inte mer än så är det nog ingen fara. Då är det värre om lillen skulle utsättas för en rejäl knall eller liknanade.

• lövet2

TS - Mår han bra? Är han glad? Sover han? Då kan du sluta oroa dig!

• Bellahhh

Nog ? Är det ingen som kan säga något mer om det här ?? Hade han inte skrikigt och varit orolig om han hade fått tinnitus vid det här laget?? Han ligger så fint här bredvid mig i sin lift..Snälla hjälp mej eller ska jag behöva oroa mig tills han är typ 5 år ??

Svar på tråden farligt för 6 veckors baby med hög musik?