Åh vad underbart! Jag har bott på Irland under en sommar och skulle älska att åka tillbaka och träffa mina vänner där!
Jag tycker att ni för det första ska försöka åka runt hela ön och se så mycket som möjligt, det är enorm skillnad mellan olika countyn. I Dublin rekommenderar jag promenader, promenader och åter promenader, just för att se så mycket som möjligt och känna den härliga atmosfären. Saker att se och göra där är bla kyrkan i Christchurch, gammal kyrka från Vikingatiden, Temple-området är rätt kul och speciellt.
På Grafton Street hittar ni alla affärer, det är huvudgatan. På en sidogata till den finns en underbar pub som heter Grogan's, den är en riktig genuin irländsk pub med folk av olika slag, allt från superkändisar till 80-årige gubben som lever sitt liv på puben.
Det som är så underbart med Irland är att alla åldrar blandas, jag tillbringade många afterwork på Grogans där jag ofta satt och samtalade med en äldre pensionär som var änkeman vid bardisken. Han satt jämt på samma plats och drack 1 whiskey och 2 öl, varje kväll, inte mer och inte mindre. Vi hade hur trevligt som helst!
Sen rekommenderar jag en tripp till Belfast, bara för att se skillnaden mellan Nordirland och Irland. Sen tycker jag att du ska åka till Galway och andra mindre orter för att få det riktigt genuint irländska. Folk är supertrevliga och gästfria och det är en upplevelse.
Gillar ni golf så finns det tydligen bra golfbanor. Åk gärna tåg, det är relativt billigt och gör att ni får se mycket. Sen finns det också några öar på nordsidan inte långt från Galway som ska vara fantastiska och kända, kommer ej ihåg namnet nu, men det ska vara en höjdpunkt har jag förstått.
Återkommer om jag kommer på något mer! Lycka till!!