• Liten blir stor

hjälp! nån..

Jag hoppas att någon kanske kan svara på det här!!?

I torsdags på jobbet (jobbar på dagis) så började det svida massor i slidan/alternativt urinblåsan. Det känns så fort jag sätter mig ner, när jag går är det värst...det svider och känns nästan som om jag måste gå å knipa hela tiden för att det inte ska göra mer ont..måste gå bredbent. Det känns dessutom som att jag är akut kissnödig HELA tiden även när jag precis varit på toa och klämt ut några droppar i tron att det skulle forsa ut...
    Natten till torsdag blev det nästan värre..så på fredagen efter en hel dag på jobbet med samma besvär så åkte jag in till akuten och fick STOPP direkt. Låter som urinvägsinfektion sa hon och att det är inget dom gör något åt där!!!??? NÄHÄ..tänkte jag...vad är akutmottagningen till för då? Hon var iaf snäll nog att ringa jouren och gav mig en tid där..men urinet visade negativt på ALLt..alltså ingen UVI. Läkaren som jag pratade med som för övrigt inte förstod vad jag sa och vise verse bad mig att hålla mig minst fyra timmar och komma tillbaka på morgonen dan därpå (alltså imorse) och kolla igen. Sen sa hon att jag kunde få medicin ändå..(men hallå? Har jag ingen uvi så vill jag ju inte äta tabletter mot det) .Imorse var jag där igen... Jag har ingen UVI och blev hemskickad. Besvären kvarstår och måste ju vara nånting. Jag blir bara mer och mer orolig. Känns som att jag inte får hjälp nånstans.
    Blev lite arg å lessen på akuten. Hon lixom sa i stort sett. Vi skiter i om du e med barn eller inte. Du har säkert BARA uvi och det är inget vi kollar med nån gyn här. Nä, de e möjligt. Men om det inte är uvi så vill man ju gärna iaf få tala med en gyn. för läkaren på vanliga läkarmottagningen verkade inte fatta nånting. 3 ggr sa jag att jag väntar barn och att jag gjort gravtest och att jag är i v15. Har till och med gjort ett vul. Men lik förbannat tyckte hon att det var bäst om vi gjorde ett gravtest?? Till slut när min kille var tvungen å rycka in å säga att jag har gjort gravtest och är definitivt med barn. Jag kännde mig helt tom igår när jag kom hem därifrån och ännu tommare imorse...Vanliga gyn och eller BM kan jag ju inte ringa förns på måndag..

Snälla har nån nåt förslag på vad det kan vara?

• Svar på tråden hjälp! nån..
  • delifi2

denna sjukhus personal kan man ju bli tokig på.

vet tyvärr inte vad du har fått för nåt.
    men ring kk ist

• Skusan

Har du någon feber? Kommer det kiss när du kissar eller är det väldigt lite eller? Det kan vara njurgrus, inte alls lika jobbigt som njursten, utan mer att det tränger på, svider och kan ge lätt feber ett tag. Fast om det hade varit det borde det märkas på urinprovet, för oftas har man lite blod i urinen (mikroskopiskt) då eftersom gruset skrapar lite i slemhinnorna. Annars kan det ju vara så att just nu växer livmodern till och trycker mer på urinblåsan igen, som gör att du känner otroliga trängningar fast det inte kommer kiss. Mitt råd är att dricka ordentligt, så du spolar njurarna ordentligt, gärna med citron i som är surt, för om du skulle ha början till en uvi trots koll så trivs inte bakterierna i sur miljö! Får du mera ont och eller feber så åker du in igen oavsett vad dom säger!
    Lycka till!
    *kram*

• Liten blir stor

Jag hade 37,8 i feber igår...men kännde mig inte ett dugg febrig. Bara otroligt varm då jag hade suttit i en halvtimme med full mundering på mig och väntat på urinsvaren.
    Det kommer massor med kiss oftast men det jobbiga är att jag vet ju inte om jag är riktigt kissnödig eller inte hela tiden. För ibland så känns det samma som när jag har massa urin men då kommer det bara upperlite. Jag dricker massor...så kissnödig blir man ju.
    Min tanke var att bebisen kanske ligger å trycker på min blåsa och även kanske då att livmodern trycker mera nu...kanske har nåt å göra med att jag har en bakåtlutad livmoder?!
    Men om det redan nu börjar svida riktigt rejält i blåsan för att livmodern trycker på då undrar jag hur det här ska gå....

• cizzi

Jag åkte in på gynakuten på Karolinska. Tyckte jag fick ett mkt bra mottagande där.
    Men nackdelen e att man får sitta o vänta typ..En HEL dag.

• Leva

Jag hade nåt liknande kring vecka 13. När vi var på inskrivning på MVC var jag tvärsäker på att det var UVI, men urinprovet visade negativt. Svidandet gick bort av sig själv på några dar och har inte kommit tillbaka... Fortsätter det länge så ring igen och prata med din barnmorska.
    Leva

• Liten blir stor

Vården här (i eskilstuna) är skit. Man blir alltid hånad och illa mottagen av mottagningssköterskorna och hemskickad trots att man senare visade sig verkligen vara SJUK...Men de verkar tro att man tycker det är kul att åka till akuten titt som tätt.
    Är flera som är missnöjda här som fått vända i dörren..till och med en som hade fått flera blodproppar i benet...de sa bara att det såg ut som blåmärken och skickade hem han. Sen kom han i ambulans å fick då höra att "hade du kommit in tidigare så hade vi kunnat rädda benet"...Hmm...ja...de e ju bra om dom tror på en då och tar emot en när man kommer...

• Vintersaga

Det skulle kunna vara svamp. Jag får svidanade känsla och det känns som jag är totalt kissig, även när jag precis kissat.
    Svamp kan du behandla med pevarylkräm (1% tror jag), finns receptfritt på Apotek. Har pratat med min bm och det var pevaryl som de rekomenderade.
    Det kan ju vara värt att testa...?!

• Liten blir stor

Jag får tacka alla för era svar. Verkligen skönt att h nån å prata ut med. Har det inte gått över på måndag så ringer jag kk. Blir det värre nu så åker jag in och tänker bosätta mig där tills dom kollar vad det kan vara.

• Eleonora

Pröva att dricka massor med vatten hela tiden. Alltså inte överdrivet så du drunknar men att du dricker minst ett glas vatten i timmen. För jag har känt liknande och då har besvären gått över när jag druckit mycket vatten. Kanske kan vara så att om man är på gränsen att få urinvägsinfektion så visar det inte något resultat på uvi...och då hjälper vatten med citron i.

Men nu har det börjat igen (blir snabbt kissnödig och kissar knappt något) och nu hjälper inte vatten utan jag misstänker skarpt att det är bäbyn som trycker på urinblåsan. Känner nämligen när h*n byter ställning i magen och ibland då så trycker det akut på blåsan. Så det kan ju även vara det för dig.

/V23

Svar på tråden hjälp! nån..