Inlägg från: Thessis77 |Visa alla inlägg
  • Thessis77

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Athena: usch vad trist om mensen är på väg... Hoppas det blir en kombinerad jul och nyårspresent i stället!!

• Thessis77

Snice: Åter ett tack för kommentaren! Du är en pärla!

Sitter och väntar ivrigt på alla slags symtom, men har nog inga alls
    Vet nog att det är tidigt än (8dpo) men man vill ju ha allt hopp som finns innan det är testdags!

• Thessis77

Snice: så sant som sagt. Ska nog hålla mig från att testa åtmisntone till söndag (12DPO), men helst itll BIM (tisdag 5/12)

• Thessis77

Henriks wife: helt otroligt att du har hållit dig från att testa, speciellt nu då tempen steg rejält igen! Och ingen tant i sikte än eller...?

• Thessis77

pilsa: jag skulle nog behålla den. Du kan ju kolla med temperature corrector också, men i princip brukar de på ff avråda en från att använda korrigerade temperaturer eftersom det finns en risk att det blir ännu mer fel. Personligen skulle jag alltså använda tempen för 7:30 utan att ändra den.

Har annors noterat att flera discardar tempar ganska lätt här på fl. Själv brukar jag låta bli, om det bara är möjligt, och i stället skriva upp de olika omständigheterna som kan ha gett avvikande tempar.

• Thessis77

Fast det är ju alltså bara jag det, men har läst mycket bland VIP-frågorna i FF, och där brukar experterna också avråda från att discarda och korrigera tempar om det bara är möjligt.

• Thessis77

Tack för kommentaren äppelblomman. Visst, det är trist med sänkningar i tempen under de sista dagarna i lutealfasen . Samtidigt så märker (man då man kollar på andras gravid-kurvor) att det är helt vanligt att tempen fluktuerar lite, så en liten sänkning är inte nödvändigtvis så farligt. Min sänkning är dessutom ytterst liten (0.15) och tempen är fortfarande rätt hög (36,95). Icke desto mindre så känner jag mig inte ett dugg gravid och är säker på att tempen kommer att sjunka fram till BIM som är den 5/12

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*