Inlägg från: Thessis77 |Visa alla inlägg
  • Thessis77

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Fru JD - tack för att du kollade min kurva! Visst, det är nog möjligt att äldagen förra gången var så sent som dag 36. Jag var bortrest på brllopsresa så kanske det varma vädret också inverkade på tempen. Nå, hur osm helst lär jag ju få veta hurdan lut.fas jag har denna cykel ganska snart.

• Thessis77

Babynr1: Tack så jätte mycket för välkomnandet! Ja, altså det är lite konstigt med den där dippen idag. Jag var liksom ute lite igårkväll och drack vin, och var hemma först 3 tiden på natten. Vanligtvis brukar min temp vara högre efter att jag varit sent ute och druckit, men förvånandsvärt nog så var den låg idag. Mätte tempen sedvanlig tid (hade ställt in väckarklockan) och då visade den alltså den temp som jag nu satt in (36,7). Sov ett par timmar till och då visade tempen 37,1. Tror den första tiden är mer pålitlig dock. Vad tror ni?

• Thessis77

KEK: tack för din kommentar! Jag hoppas också att sänkningen beror på den sena tiden att lägga mig eller alternativt implantation :) Det är ju faktiskt dag 7 efter äl, så det är inte omöjligt! Fast jag tror inget än.

• Thessis77

myliten, önskar jag kunde svara på det där. Jag har så konstiga äl-sekret att jag inte kan tolka dem så bra...

• Thessis77

KEK: inte dum alls! I det här fallet är det ju svårt att veta vad sänkningen beror på när det kan finnas fler orsaker. Men som sagt, man kan ju alltid hoppas på det bästa

• Thessis77

Beklagar Nightfall!!! Ge inte upp hoppet än du, det efterlängtade plusset kommer nog alldeles säkert!!! Vet dock hur jobbigt det är att vänta helatiden på något. Först väntar man på aöl, sen på BIM och sen igen på äl.... Detta väntande är så enerverande!

• Thessis77

missK: Jag tycker nog det är lite för tidigt för mens för dig ännu! Enligt din kurva är du ju bara på dag 7 efte äl, så det skulle bli en jätte kort lutealfas i såfall (dina tidigare har vart 12 och 13 dagar). Kanske kanske det kan vara implantationsdip...? Jag är ungefär i samma skede som du (nu på dagh 8 efter äl). Antar att man även i ditt fall bara måste vänta och se!

• Thessis77

missK: Förstår dig precis.... Håller tummarna för att det blir ett plus istället för tantbesök!

• Thessis77

Snice: tack för välkomnandet och tack för att du tittat på min kurva! Ja, man hoppas ju så det knakar, hahaha! Håller tummarna för dig också, vi verkar vara fler här som är ungefär i samma skede i lutealfasen. Själv väntar jag på en massa skenissymtom, men hittills har jag inte haft några.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*