• Snice

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

lovefool- oj va tråkigt med spottings och tempsänkning... Sänder dig en stooor kram!

Jozfein- det är ju jättefint med en höjning i din kurva just nu!! Käner du nåt annat i kroppen?!

Ok, Korpan. Bara undrade... Alla får självklart göra som de vill i denna tråd! Jag undrade mest bara för att när man skrivit BIM och lagt sig enligt den ordningen så blir det automatiskt att man uppmärksammar såna kurvor (innan man tittat på dem) eftersom det är spännande med kurvor nära BIM!

Sorry alla att det kommer fler inlägg i rad från mig... Ser hela tiden (efter ett skickat inlägg) saker jag kommer på att jag vill kommentera!

• Snice

Bra jobbat Babynr1!!! (med dina kommentarer alltså!)

MissK- jag vet att du funderat på att tempningen inte var så bra för din kropp. Du knner ju bäst själv hur du vill göra. kanske ska du ta en pause nästkommande cykel? För att testa hur den cykeln blir! *kram*

Athena- Nejdå jag ger inte upp hoppet!! *kram*

• Snice

Hej Duntoffla! Välkommen hit och lägg gära in din länk i vår lista (tryck på Sharing-> Homepage Setup och sedan står URL-adressen som du kopierar över hit)!! Alltid finns nån som kan analysera lite och svar på frågor!!

Tempen kan vara lite ojämn och det råkar nog alla ut för! OPK är Ovulation Prediction kit och betyder alltså ÄL-test.

• Snice

Inne en snabb sväng... Nu tog FF bort mitt kryss! Hmmm... så på DPO 11 tror plötsligt programmet att man inte haft ÄL! Kul... Men jag tror det själv så jag ställer in mig på BIM 4/11 ändå! Eller vad tror ni andra?!

Ska till jobbet snart men vi höra ikväll!

• Snice

Hejsan alla fina tjejer!!
    Jag har inte varit här sen igår morse... Otroligt nog kom jag inte hem från jobbet förrän vid 23 fastän jag slutade kl. 16... Fastnade i trafikkaoset och fick vända tillbaka till jobbet och invänta lugnare tider! Suck... Tur att jag är ledig idag!

Nu ska jag kika på era kurvor!!

Ofir- din sänkning idag såg mindre skoj ut. Jag hoppas tanten inte hittar dig nu när du flyttat och allt!

MIssK, Magda, Jozfein och Thessis- Ni alla har BIM idag och ni alla hade sänkningar idag... Hoppas verkligen inte det betyder tråkiga besked! Kramar till er alla!

Jam- du vet att jag hoppas för dig! Du har väl inte försvunnit från tråden bara för att du inte tempar dessa dagar innan BIM?

Cotterpin- jag tycker din kurva ser fin ut! I dina andra kurvor så har du ju haft rejäla tempsänkningar runt dag 10 men inte denna gången! Det går bara uppåt! Håller tummarna!

Jessica- jag tror inte sänkningen igår betyder något alls! Din temp är ju himla fin och håller sig hög! Eftersom du inte tror du blivit gravid denna gång så ska du se att du nog är det ändå! Jag hoppas det iallafall! *kram*

Havssol- åh va skönt det var att se dig här igen!!! Du är saknad ska du veta!

äppelblomman- din kurva är lite svårtydd tror jag p.g.a de flytningar du skrivit in. Creamy är ju inte de fertila så programmet är nog lite konfys p.g.a det.. Tempmässigt ser det iallafall ut som en ÄL och jag håller tummarna för dig!

Korpan- sänder en tröstkram till dig!

Nu till mig själv! Mitt kryss försvann ju igår och det var lite störande... men idag så kom det tillbaka! Så FF vart nog bara förvirrad av min temp som höl sig rätt låg... Vad nu det beror på! jag sa hela tiden att jag kör på att det var ÄL dag 10, så nu är det bara två dagar kvar till BIM! Spännande att se vad som sker då! jag har inga som helst symtom. Bara att jag haft mycket mer flytningar (creamy/lotion) än jag brukar... Inga ömma bröst som jag annars alltid får runt ÄL... hade nåt slags mensvärkaktigt en sväng igår men det försvann...

Fru JD- som sagt så stod ju resultaten på ÄL-tester i min kurva! Jag använde de testerna jag hade hemma (billiga tester) och de var blanka allihop. Jag testade inte varje dag och hann ju inte med att testa innan dag 10. Ville mest bara bli av med testerna för de stressade mig när de låg i badrumsskåpet!

Någon annan kommenterade att min temp låg lägre denna gången än tidigare kurvor och det stämmer. Jag kör med samma termometer men har ändrat temptid och så. Förut jobbade jag natt och då blev det temp olika tider (när jag vaknade efter nattpass) och min "vanliga" temptid låg på tre timmar senare (kl. 8.30) än den gör i denna kurva (kl. 5.30), så jag hade nog högre tempar p.g.a det.

Tjingeling!

• Snice

Babynr1- det kan ju vara så att din temp stge litegrann eftersom du tempade en timme senare. För mig stiger tempen med tiden på morgonen. Så egentligen kanse du hade mellan 36,5 och 36,6 igår och så höjde den sig ytterligare idag! ÄL kan ju fortfarande ske idag eftersom tester visar positivt någon/några dagar innan själva ÄL sker (som jag fattat). Jag tycker ni er ut att ha garderat detta bra! Vänta några dagar till och se hur tempen beter sig! Den stiger säkert! *kram*

• Snice

Åh va tråkigt Miss K! Kram till dig! Lova att du kommer och rapporterar till oss även fast du inte ska tempa!!

babynr1- Ja omöjligt är det inte med ÄL någon dag senare än testet visar! Men mest troligt skedde den nog ändå igår eller kanske iförrgår! Hoppas det! Jag hade min teori bara för att tempen inte gått upp så mycket ännu...

pilsa- Ju fler kurvor man får in i FF desto mer drar programmet slutsatser om just din kropp, dina cykler, symtom osv. Och de röda rutorna markerar ju de dagar som FF antar att du får mens baserat på info från tidigare cykler! Lika är det med de gröna rutorna som markerar dina fertila dagar. Programmet gör allt för att kunna anlysera så exakt som möjligt!
    Det var en rejäl tempökning idag. Kan ju bero på flera saker precis som Babynr1 säger. Att du sovit dåligt/konstigt, att rummet är kallare än vanligt m.m Hade jag varit dig så hade jag nog tagit bort dagens temp eller kryssat i "discarded" så att den inte ska räknas, för det kommer bli svårt längre fram tror jag med en så hög temp i början. Med att räkna ut coverline kring ÄL-tider. Så hög temp drar ju upp snittet och då kanske inte programmet förstår när din egentliga ÄL sker!

äppelblomman- kan du inte fylla i lite EW flytningar dagarna innan krysset (de dagar du vet att det var så). Kanske blir det heldraget då?!

• Snice

Flyttar fram listan för den ligger flera sidor bakåt...

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥

Ofir www.fertilityfriend.com/home/12c2cf BIM 1/11
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a BIM 2/11
    Magda84: www.fertilityfriend.com/home/154065 2/11
    Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1 2/11
    Thessis77 www.fertilityfriend.com/home/15641b BIM 2/11
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 4/11
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a BIM 4-5/11
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 6/11
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 Bim 6/11
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol 9/11
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman 11/11
    Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BIM 14/11
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 15/11
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 16/11
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 17/11
    Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d (10) BIM 20/11
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8 BIM 21/11
    KEK www.fertilityfriend.com/home/16d2d7 BIM 25/11
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 26/11
    Korpan www2.fertilityfriend.com/home/ec46b
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78
    Nightfall www.fertilityfriend.com/home/1283de
    n1ettan www.fertilityfriend.com/home/16b99a
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool
    Duntoffla www.fertilityfriend.com/home/16ef8c
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07

+++Lyckostarna+++
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c
    + Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368

• Snice

Kram till dig Ofir för mensen som kommer... Men den goda nyheten är att du tar det bra och att gynbesöket blev så positivt! Verkligen kanonbra!!!

Hur har ni andra det, ni som har BIM idag och de närmsta dagarna? Själv mår jag bra. Varit lite stingslig idag men det kan ju bero på vad som helst! Har haft trosskydd ifall spottings skulle börja (för det brukar komma nån dag innan mens för mig) men inget har då kommit ännu (peppar peppar...). Och jag har varit megatrött ikväll men det kan ju bero på att jag haft så mycket för mig denna veckan!

Kram!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*