Vet ni vad "Frilla" eg. betyder?
Ja...det undrar jag! Ser att det anvands i fel sammanhang ofta...som slang pa ordet "frisyr"...sa vet ni vad det betyder egentligen?
Skriv inte om ni vet vad det ar!
Ja...det undrar jag! Ser att det anvands i fel sammanhang ofta...som slang pa ordet "frisyr"...sa vet ni vad det betyder egentligen?
Skriv inte om ni vet vad det ar!
Bara för att ett ord har flera betydelser innebär inte det att det används i fel sammanhang. Det är inte fel att säga frilla om frisyr bara för att ordet från början hade en annan betydelse.
Har oftast hört det i samband med gamla kungar...
Ja, men använder det som slang för frisyr iaf
Läser många gamla historiska böcker, så det visste jag!
Jo jag vet att det betyder älskarinna-användes mest i de hovliga sällskapen då adelsmännen hade en "vid sidan av" för att tillfredställa sina behov. Frun skulle föda barn och vara rik sen var det inte så mkt mer att ha som sällskap. Däremot använder jag "frilla" som slang för frisyr ändå-med tanke på att dess rätta benämning ersatts av älskarinna eller inget alls då man inte talar om det så öppet som förr kanske he he.
...undrar varfor manga anvander det som slang pa frisyr eg...gor inte ni det? Vad JOBBIG jag ar
*fniss*
Ok INGEN verkar lasa TS sa skriv GARNA att det betyder
ALSKARINNA.
Herregud att folk inte kan LASA
Nu skrev jag vad det var-men tucker hade ju redan skrivit det så kanske inte gjorde så mkt men sorry iaf
Frilla som i "Kungens frilla" och frilla som slangord för "frisyr" är inte samma ord. De har olika ursprung och är precis lika rätt att använda bägge två. Det finns många exempel på liknande ord. T ex är det inte fel att säga att man lägger i backen på bilen bara för att man även kan ha sina öl en helt annan slags back.