• skogsbär

Glittrar framför ögonen

Jag ser också "silverprickar" rätt ofta, gjorde det tom innan jag blev gravid och jag har alltid haft extremt lågt blodtryck, har lågt nu under graviditeten också, behöver inte alls vara en tecken på havandeskapsförgiftning.

Och får man havandeskapsförgiftning så börjar det oftast mycket tidigare än vecka 36. Frågade min BM om detta förra veckan, då jag hade havandeskapsförgiftning förra graviditeten. (Tror det började kring v. 26-28) Sen så samlar man på sig rätt mycket vätska också, fötter, händer och ansikte. Men om du inte hade alarmerade högt blodtryck på förra kollen så tror jag inte alls du behöver vara orolig..!

• skogsbär

Jag ser mina silverprickar om jag reser mig hastigt, eller lägger mig. Tror själv att det beror på att jag har lågt blodtryck. Inget jag direkt reflekterar över, det går ju över efter ett par sekunder..!

• skogsbär

TS: Jag är ingen barnmorska, och har inga övriga "sjuksysterkunskaper" men tror jag kan säga med ganska stor sannolikhet att du inte behöver vara orolig för havandeskapsförgiftning i alla fall...

Svar på tråden Glittrar framför ögonen