Inlägg från: AnneSophie |Visa alla inlägg
  • AnneSophie

Visste ni detta om pulvermos!?!

...och ÄNDÅ så är det så gott! Helt otroligt bra egenligen. Vilken grej. *sugen*

Bort med kärnkraft! Fram för miffoström!
  • AnneSophie
    sannispannisen skrev 2006-09-25 22:06:37 följande:
    undrar BTW vad ni tycker om det jag äter nu surkål!!!

Äter du surkål klockan tio på kvällen? *asg*

Oavsett, surkål är jättegott! Mums!

• AnneSophie
    Åke Vilse skrev 2006-09-25 22:36:15 följande:
    Jag vet faktiskt om restauranger där de bara skär bort det gröna på potatisen när de skalar den och sedan använder den.
    Källa: Person som jobbat i just det köket som potatisskalare.
    Kalla mig galen, men jag vågar påstå att så gott som ALLA restauranger, med mycket få undantag, gör på det viset.
  • AnneSophie
    Wonka skrev 2006-09-25 23:36:28 följande:
    Man har ju hört atts kalet ska vara nyttigt
    Är det inte så att hemkunskapsfröken brukade påpeka att man aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalltid skulle koka potatisen med skalet på för att behålla näringen i potatisen. Skalet minns jag inte att hon sa något om. *fundersam*
  • AnneSophie

Go Göran! Go Göran! Go Göran!

• AnneSophie
    Åke Vilse skrev 2006-09-28 19:27:47 följande:
    mamma Linda:Nu råkar det inte vara så att det är en kompis kompis som har sagt något utan jag borde väl veta vart vi säljer och leverar vår potatis, eller?Och jag om någon borde ju ha vetat om i vilket skick eller vilken kvalitét det var på den potatis som vi lastade på lastbilen som var på väg till fabriken för pulvermostillverkning, eller?Vad har pulvermosfabriken för nytta av dålig potatis om de inte gör mos av den?Som fyllnadsmaterial under sitt nya lagerbygge kanske

Alltså...jag bara måste få fråga...

Var den potatis som ni levererade sådär äcklig, grön, rutten och skadad då?
    Är det så man ska tolka din TS och din kommentar nyss: "Och jag om någon borde ju ha vetat om i vilket skick eller vilken kvalitét det var på den potatis som vi lastade på lastbilen"? (läs: "den är grön, rutten, skadad")

För...kalla mig galen men det där är väl inget vidare att som företagare avslöja?

Ett under att ni isåfall får leverera till tex Felix (eftersom det är Felix du nämnt innan) om ni skeppar iväg sådana äckliga potatisar.

Undrar hur långt Felix drar sådant här egentligen? Jag menar, smutskastning av deras produkter på ett stort forum i en tråd som når ut till ett par tusen potentiella konsumenter...

• AnneSophie
    Amorella skrev 2006-09-28 20:10:43 följande:
    För Felix lär väl inte vara intresserad av att göra affärer med någon som sprider dylika rykten?

Nä...det var min tanke också. Hmmm...

Oavsett så åt jag pulvermos idag och det var förbaskat gott. Jag har intet ont att säga om grön, rutten och skadad potatis!  

• AnneSophie
    AnnaoPeter skrev 2006-10-03 15:16:12 följande:
    hmmm. är inte grön potatis giftig? varför anv. den till o äta??
    Se gärna inlägg 123 där Felix själva svarar på TS påståenden.
Svar på tråden Visste ni detta om pulvermos!?!