Inlägg från: Troll1 |Visa alla inlägg
  • Troll1

Visste ni detta om pulvermos!?!

Bonanza skrev 2006-09-25 21:41:19 följande:
    Spelar det någon roll då? Spelar det någon roll vad det är, så länge det är gott? Jag menar, om det inte är farligt dvs, såklart!Samma med korv - so what om det är tarmar och öron. Är det gott så är det gott. Varför är tarmar och öron värre än muskler och skinkor? I'm back in the game!
    Nu är jag inte sugen på korv iallafall längre. Tack, jag behöver gå ner några kilon!
  • Troll1
    Älskarminabarn skrev 2006-09-25 21:48:52 följande:
    Det är samma sak med alla kakmixar, brödmixar, våffelmixar osv., dom innehåller äggpulver. Gamla ägg som har gått ut på datumet köps upp av en "äggpulverfabrik" ex. Sv. äggprodukter från affärerna. Sedan gör man äggpulver som används i alla möjliga sorters mixar. Arbetade på en sådan fabrik under tiden jag pluggade, det var vidrigt. Ruttna ägg så långt ögat kunde nå och en stank som var fruktansvärd. Äter aldrig något med äggpulver i.
    Jaha, nu vill jag inte äta det heller! Jättebra bantningstråd - och så billigt!

Nä, fy! Och så är det den maten barnen vill ha.....(fast pulvermos är redan bannlyst här hemma.)

Våffelmix....Gråter
    Fönt ja en körv så huppe ja i älva....
  • Troll1
    Åke Vilse skrev 2006-09-25 21:55:51 följande:
    Nyfiken gul:Så att jag själv var med och tippade i både grön och rutten potatis på flaket är irrelevant, eller?
    Jag undrar bara, varför gjorde du det?? Penga mun
    Har jag missat ngt?
  • Troll1
    Sydskåning skrev 2006-09-25 22:02:19 följande:
    Älskar pulvermos. Ska vi diskutera vad som finns i segt godis, tankräm,läppstift,hudcremer osv också? Till slut får vi gå omkring nakna nariga och utsvultna med gråbleka ansikten i total avsaknad av smink...
    Kanske de´ja, men det finns alternativ utan restprod från oljeindustrin! Kyss

Det finns godis utan äckelpäckel också ifall man ska va´nitisk...

Fast nu är jag inte godissugen heller, absolut bästa tråden för att bli renlevnadsmänniska! Oskyldig
    Fönt ja en kurrrv
  • Troll1
    Åke Vilse skrev 2006-09-25 22:04:11 följande:
    Troll:Vi odlar potatis och för att bli av med all bortsorterad potatis säljer vi en del som foder och en del köps upp av andra kunder ex just Felix i detta fall. De köper foderpotatis av fler än oss.Ibland går det bortsorterade även iväg till en annan fabrik och blir potatismjöl och stärkelse, men då är det en finare kvalitet än just fodret som kan vara både ruttet och grönt.
    Det där gillade jag inte!! Skrikandes
  • Troll1
    Åke Vilse skrev 2006-09-25 22:07:46 följande:
    Microlys:Jag har absolut inget ansvar utan det är producenten som har. Det är säkerligen ingen som har dött av pulvermos lika lite som någon dött av korv, pizzaskinka, segaråttor, ketchup osv.Det är ju samma princip för framställning av de produkterna.Nämligen gammal avfall...Har då grisuppfödaren ansvar för segaråttorna, pizzaskinkan och korven?
    Klart att man har ett ansvar om man säljer restprodukter som man vet vad som händer med. Släng skiten istället!!
  • Troll1
    Åke Vilse skrev 2006-09-25 22:11:18 följande:
    Eftersom bilen var beställd av kunden så har jag svårt för att tro att han kommer till oss och tar emot foderpotatis och sedan åker ut i skogen och tippar det.Och vi får faktiskt lite betalt för det oxå*...Men ni behöver inte tro på det. Det begär jag inte. Jag ville bara dela med mig av info som jag fått och ni väljer själva om ni vill tro på det eller inte. Jag var i alla fall med när det lastades här på gården vilket ni inte var.
    *Det är ju det jag menar med eget ansvar! Om ni inte säljer eländet så har iallafall ni rent mjöl (!) i påsen. Fundersam
  • Troll1

Men jösses, pulvermos är ju det geggigaste i matväg... Kan tänka mig hur det ser ut på insidan efter en så´n middag.
    Tacka vet jag riktigt mos! Räcka ut tungan

• Troll1
    Åke Vilse skrev 2006-09-25 22:23:37 följande:
    Syftet var att delge lite info precis som andra gör med andra saker ex dåliga shampon, dåliga babybutiker osv.Jag trodde att vi på FL värnade om varandra.
    Jag förstår vad du menar. Klart man ska värna om varandra, absolut, men jag personligen tycker inte det är att värna om människor om man har samvete att sälja gammal, giftig dynga! Går aldrig tankarna åt det hållet? Du förstår väl att man reagerar?
    Eller, har jag verkligen missat ngt? Fundersam
  • Troll1
    Åke Vilse skrev 2006-09-25 22:29:34 följande:
    Vad är det som säger att man blir sjuk av rutten mat?Surströmming, surkål, rakefisk eller vad nu den nedgrävda halvruttan norska fisken heter, på island/grönland gräver man ned div sälprodukter för att sedan gräva upp och äta efter ett tag.Ketchup är väl inte de finaste tomaterna heller...?Eller korv.
    Suck, jag ger upp.... Generad
    Förstår mig inte på resonemanget.....
  • Troll1

Åke Vilse:
    "Vad består ex köpta köttbullar av? Hur kan ett kilo färdigstekta köttbullar vara mycket billgiare än vad ex 1kg *fläskfärskostar???"

* ????????

Ja, tycker du det är ok att sälja eländet så gör det då med gott samvete, jag ska inte köpa det iallafall. Så tack för informationen. Ledsen

• Troll1

Ja, folk som inte har nå´n högre moral finns det gott om kan jag tro. Men det ursäktar inte riktigt, enligt min mening att man gör samma sak själv. Vi kan dessutom inte veta exakt hur reaktionen i kroppen blir efter ett tag. Klart att det är skadligt. Varför har det blivit så mkt allergier? Jo, en del har nog med att göra vad vi stoppar i oss, försurade åkrar mm mm.

• Troll1
    Åke Vilse skrev 2006-09-25 22:39:34 följande:
    Troll:Det är ju ingen som tvingar någon till att köpa och äta något som inte uppfyller ens egna krav.Vill konsumenteran inte betala vad det kostar så gör ju producenten allt för att hålla nere sina kostnader och då blir det faktiskt på bekostnad av kvalité.Så då borde inte tomatodlarna heller sälja sina tomater eller grisuppfödaren sina grisar och vi inte vår potatis.Är det så du menar?
    Tillgång och efterfrågan...Levererar inte vi så finns det andra som gör.
    Det sista du skrev är ju på pricken det jag menar! Om ingen levererar vore mkt bättre.
    Någonstans måste någon börja. Konsumenterna blir ju mer o mer medvetna också, eller hur? Jag kan inte förstå att man kan sälja så´nt uppsåtligt, varken tomater eller potatis. Skulle du vilja ge det till dina egna barn? Alla människor i samhället kanske inte är lika upplysta, men det är inte barnens fel! Men vilka är det som drabbas då? Jo, just dem...
  • Troll1
    sannispannisen skrev 2006-09-25 22:41:39 följande:
    troll i den där länken jag har så står det att allergier ökar så mycket för att folk äter så lite mjölksyrade grönsaker ivåg nu i rmon och köp en burk surkål till ditt barn, eller dig själv om du har några barn
    Haha, klart som korvspad...
    Jo, jag vet att surkål e nyttigt, pappa är från södra Tyskland, nära Franska gränsen....
    Äter du fortfarande? Flört
  • Troll1
    Wonka skrev 2006-09-25 22:53:07 följande:
    Hm. Jag gör nog bara eget mos i fortsättningen Tar inte sååå lång tid och kostar inte mycket mer.
    Eget rotmos e åsså gott!
    Dö Pulver! Ja va e de Nicko?...
  • Troll1
    listoplisto skrev 2006-09-25 22:39:52 följande:
    Men mögel i ost är inte riktigt samma sak som t.ex. mögel på väggarna i ett hus...och surströmming är inte rutten, den är jäst.o.s.v o.s.vDet är skillnad på saker. Vissa är helt okej att äta, andra kan man bli rejält sjuk av.
    Hmmm, kanske en affärsidé. Husmögel i osten.... Mummsigt!
    De går liiika bra me zellerii
  • Troll1
    sannispannisen skrev 2006-09-25 23:00:01 följande:
    troll nä nu har jag slutat, åt typ en halv burk usch, jag vet hur detta kommer att sluta...
    Hehe, jag tror jag förstår! Är ganska insatt i Rectum osv efter alla anatomistudier! Skrattande
    Sauerkraut åt folket!!
  • Troll1

Ja, det är sorgligt egentligen. Visst är det så att det gröna på potatisen är giftigt?! Det sa mamma alltid när jag var liten och hon den där fd bonden, politikern med glasögon..... ni vet nog vem! - HON hade minsann aldrig sålt härsken potatis, så de så!

• Troll1
    Göran Sajland skrev 2006-09-27 17:34:01 följande:
    Helt vanlig potatis i Felix PotatismosJag arbetar som kvalitetschef på Procordia Food, som tillverkar Felix Potatismos och kan garantera att vi endast använder helt vanlig potatis till vårt potatismos och våra andra potatisprodukter. Den beskrivning som Åke Vilse ger om rutten och rinnande potatis är helt felaktig.Kvalitet och matsäkerhet är honnörsord för oss och vi vill att alla ni som äter vår mat ska känna er trygga med den. Vi vill ha nöjda kunder som tycker om vår mat, så att de återkommer till oss. Därför ställer vi höga kvalitetskrav, både på dem vi köper potatis och andra råvaror från och på oss själva. Potatisen kommer från odlare i Skåne som vi har ett nära samarbete med sedan många år tillbaka. Potatisen skördas under hösten och förvaras sedan i lagerhus, precis som all potatis du kan köpa i butik och på samma sätt som många tidigare förvarade potatis i matkällaren under året. Från lagerhusen får vi sedan leveranser av potatis löpande under året. Det är alltså helt vanlig potatis som vi använder i alla våra potatisprodukter.Tveka inte att kontakta oss på Felix/Procordia Food om du hör liknande historier om våra produkter eller om du undrar över något.Med vänliga hälsningarGöran SajlandKvalitetschef Felix/Procordia Foodgoran.sajland@procordiafood.com
    Jaha, där ser man!
Svar på tråden Visste ni detta om pulvermos!?!