Inlägg från: Baronessan |Visa alla inlägg
  • Baronessan

Är du rädd för daggmaskar?

Inte det minsta!

*anekdot* När jag var liten så hade jag trehjuling med flak och en regnig dag kom jag hemcyklande hur glad som helst över att ha räddat en massa daggmaskar. Mamma, som egentligen inte tycker daggmaskar är särskilt läskiga, fick hojta på pappa när hon såg daggmasksamlingen... Det var tydligen en ganska läbbig syn. Pappa tog hand om maskarna och skickade "hem" dem!

Tycker än idag att daggmaskar är ganska mysiga och "räddar" ibland en mask eller två. *s*

• Baronessan
    Themis skrev 2006-09-26 23:03:33 följande:
    Mitt hjärta blöder därför när en hel cykelväg är full med stackars krossade daggisar, dom har väl aldrig gjort oss annat än att arbeta dygnet runt för att skapa mylla och göra jorden mer lucker så att växterna mår bra.
    Ja-a, mitt hjärta blöder också när jag ser alla dessa massakrerade små liv... Jag var nog en daggmask i mitt förra liv tror jag... Är ganska lik en daggmask även i detta, när jag tänker efter... Är ganska rosa och pluffsig som en daggmask...
  • Baronessan
    Themis skrev 2006-09-26 23:11:04 följande:
    Belle: Javisst, det var nog kanske min avsikt. Men jag förstår känslan, jag är själv inte särskilt förtjust i stora nattfjärilar som flyger en i ansiktet när man sitter på altanen på landet, men dom är ju både korkade och påflugna som muckande värnpliktiga på ett danshak i landsorten-daggmaskar känns rätt harmlösa i jämförelse.
    *skratt*
Svar på tråden Är du rädd för daggmaskar?