Är du rädd för daggmaskar?
Jag har fobi för daggmaskar och vill kolla om nån annan också är det?
Jag har fobi för daggmaskar och vill kolla om nån annan också är det?
Nej, men äckliga är dom. Fast efter jag hade sett filmen "Maskarna" var jag ju inte direkt sugen på att stöta på en mask
Inte det minsta!
*anekdot* När jag var liten så hade jag trehjuling med flak och en regnig dag kom jag hemcyklande hur glad som helst över att ha räddat en massa daggmaskar. Mamma, som egentligen inte tycker daggmaskar är särskilt läskiga, fick hojta på pappa när hon såg daggmasksamlingen... Det var tydligen en ganska läbbig syn. Pappa tog hand om maskarna och skickade "hem" dem!
Tycker än idag att daggmaskar är ganska mysiga och "räddar" ibland en mask eller två. *s*
jaaaaa avskyr dom med
Njaae, lite både och. Jag tycker att dom är grymt äckliga och slibbiga osv.
Speciellt när det har regnat och det ligger tusentals maskar överallt, jag kan nästan inte gå ut då. Uschusch, då tittar jag hela tiden vart jag sätter fötterna för jag vill inte trampa på någon mask!
äckligt är nog ordet.
inte rädd för daggmaskar, jag är rädd för fjärilar, men har en kompis som är livrädd för daggmaskar.
Nej inte rädd men jag lider nog ändå av ganska svår daggmaskfobi... De är så äckliga att jag kan börja gråta eller kräkas när jag ser dem, om så bara på bild...
Helt ärligt!
Ja fy f*n, jag hatar daggmaskar!
Kommer ihåg en kväll när jag skulle hem från jobbet, för att komma till tåget var man tvungen att gå på en asfalterad stig som gick genom en stor gräsplan, och just den kvällen regnade lätt och alla små bestar hade hasat upp sig på stigen. Där sprang jag för mitt liv i mina nätta ballerinaskor - kan slå vad om att jag säkert kände en och annan mask under mina fötter. Jag kan säga aldrig tagit mig så fort från jobbet till stationen som då - springades, halvt gråtandes och skrikandes vid varje maskj*vel jag passarade - tur att det var mörkt och att där ej var en enda människa för det var säkert en komisk syn...
Usch - vidriga är de!
om ni ska flytta till hus så vänj er om ni har barn bara ett råd
Nej verkligen inte, daggmaskar är söta och nyttiga djur och vad har dom gjort dig egentligen?
Dom har inga tänder, inga klor, dom jagar inget, dödar inget (mer än en eller annan stackars bakterie, kanske), hoppar inte upp på dig, kan aldrig överraska dig i badrummet, finns inte under sängen eller i garderoben...
Daggmaskar har också det gemensamt med oss människor att de har rött blod, alltså hemoglobin, för att försörja sig med syre. Och tio primitiva hjärtan, eller förtjockade kärl som pumpar runt blodet. Det är ganska fantastiskt med tanke på hur primitva andra maskar är.
Mitt hjärta blöder därför när en hel cykelväg är full med stackars krossade daggisar, dom har väl aldrig gjort oss annat än att arbeta dygnet runt för att skapa mylla och göra jorden mer lucker så att växterna mår bra.
Jag verkar inte vara ensam om att inte vilja gå ut när det regnar...