• Camillie84

Är du rädd för daggmaskar?

Jag har fobi för daggmaskar och vill kolla om nån annan också är det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du rädd för daggmaskar?
  • Southern Belle

Bimsan - Är det OK att jag använder ditt inlägg i terapeutiskt syfte? Ska tänka på dina ord varje gång illamåendet sköljer över mej! "Spy inte! Vi har nåt gemensamt! Spy inte! Vi har nåt gemensamt!"

• Baronessan
    Themis skrev 2006-09-26 23:03:33 följande:
    Mitt hjärta blöder därför när en hel cykelväg är full med stackars krossade daggisar, dom har väl aldrig gjort oss annat än att arbeta dygnet runt för att skapa mylla och göra jorden mer lucker så att växterna mår bra.
    Ja-a, mitt hjärta blöder också när jag ser alla dessa massakrerade små liv... Jag var nog en daggmask i mitt förra liv tror jag... Är ganska lik en daggmask även i detta, när jag tänker efter... Är ganska rosa och pluffsig som en daggmask...
  • Themis

Belle: Javisst, det var nog kanske min avsikt.

Men jag förstår känslan, jag är själv inte särskilt förtjust i stora nattfjärilar som flyger en i ansiktet när man sitter på altanen på landet, men dom är ju både korkade och påflugna som muckande värnpliktiga på ett danshak i landsorten-daggmaskar känns rätt harmlösa i jämförelse.

• aktuelle

Bimsan : precis. daggmaskar flyger ju inte en i ansiktet. däremot malar och fjärilar är jobbiga

• Baronessan
    Themis skrev 2006-09-26 23:11:04 följande:
    Belle: Javisst, det var nog kanske min avsikt. Men jag förstår känslan, jag är själv inte särskilt förtjust i stora nattfjärilar som flyger en i ansiktet när man sitter på altanen på landet, men dom är ju både korkade och påflugna som muckande värnpliktiga på ett danshak i landsorten-daggmaskar känns rätt harmlösa i jämförelse.
    *skratt*
  • nellib

Ja, jag har verkligen fobi mot dem! Skriker och hoppar allvärldens väg när jag ser en på vägen en regnig dag När jag var liten lag min lillebror och hans kompis en daggmask i mina skor. Jag tog aldrig på mig dem igen. Skulle någon jaga mig med en daggmask eller allra minst slänga en på mig skulle nog mitt hjärta stanna!

• tissen82

JA.. jag skriker om jag ser en på gatan usch e livrädd för dom.. o hoppar o stutsar alla tycker jag e dö larvig.. mitt ex hotar mig med att hålla in 3 kg mask i brevlåde inkastet om jag e dum mot honom... HJÄLP!!

• Camillie84
    E l l a skrev 2006-09-26 23:00:43 följande:
    Ja fy f*n, jag hatar daggmaskar! Kommer ihåg en kväll när jag skulle hem från jobbet, för att komma till tåget var man tvungen att gå på en asfalterad stig som gick genom en stor gräsplan, och just den kvällen regnade lätt och alla små bestar hade hasat upp sig på stigen. Där sprang jag för mitt liv i mina nätta ballerinaskor - kan slå vad om att jag säkert kände en och annan mask under mina fötter. Jag kan säga aldrig tagit mig så fort från jobbet till stationen som då - springades, halvt gråtandes och skrikandes vid varje maskj*vel jag passarade - tur att det var mörkt och att där ej var en enda människa för det var säkert en komisk syn...Usch - vidriga är de!
    Haha precis så är jag också
Svar på tråden Är du rädd för daggmaskar?