• Anonym

Partner som kollar på p o r r?

*s* Det finns nog inget "normalt" här... Eller mer korrekt är nog att allt är "normalt" så länge det inte ballar ur och visar sig vara ett s e x beroende, men i så fall skulle det handla om så mycket annat än bara titta på p o r r då och då.

• Anonym

Jag har också en sambo som p o r r surfar. Precis som du så tyckte jag också att det var jättejobbigt! Jag upptäckte det en gång när jag lagt mig tidigare än honom på kvällen. Efter det så la jag mig nästan aldrig tidigare än honom. Om jag någon gång gjorde det, så hittade jag på olika ärenden för att gå upp från sängen och kolla honom, han fick aldrig vara ifred! Jag trodde också precis som du, att han skulle börja surfa efter jag gått ut och stängt dörren bakom mig, och försökte hålla mig hemma så ofta som möjligt.

Första kvällen (då jag gått och lagt mig) som jag upptäckte det blev jag jätteledsen. Jag kände mig så oerhört oattraktiv, eftersom han tydligen hellre kollade på "vackra" tjejer på internet än kom in till mig och sa att han var sugen... Han försäkrade mig om att det inte hade med mig att göra, och att de flesta killar faktiskt kolla på p o r r då och då. Jag kunde inte acceptera det då, men jag har gjort det nu.

Jag VET att han tycker att jag är attraktiv och jag vet att det är MÅNGA killar som är ute och surfar, vare sig deras flickvänner vet om det eller ej. Jag har alltså nu nästan helt och hållet kommit över detta, och tänker inte så mycket på det längre. Jag var helt enkelt tvungen att acceptera det, man har ju ett privatliv, precis som du sa. Och det måste du låta honom ha. Och tänk på att du är inte ENSAM, jättemånga tjejer har pojkvänner som surfar. Tänk så bra istället att du har en ÄRLIG kille som faktiskt sagt till dig att han gör det ibland, han kunde likaså nekat och ljugit dig rakt upp i ansiktet och sagt att han inte gör det.

Jag vet att det inte är lätt, men du måste komma ifrån de tankar du har och våga lämna honom. Vad som hjälpte mig var nog att jag VET att han älskar mig, och att jag tänkte att jag verkligen inte var ensam. Vore ju konstigt om bara min kille satt och surfade..? Jag insåg verkligen att det är mycket, mycket vanligare än man kanske tror.

Är du helt och hållet motståndare till p o r r? Jag skulle aldrig få för mig att sitta och kolla på det själv, men det är rätt "mysigt" att göra det ihop. (Nu menar jag absolut inte grov!) Jag frågade faktiskt min sambo om vi inte kunde titta ihop istället någongång, och det uppskattade han faktiskt. Jag lovar, ni kan få en fin stund.

Allt jag kan säga är lycka till! Jag hoppas att det löser sig, och att du kommer kunna slappna av. För det är jobbigt att ha de tankarna som du har - jag vet!

• Anonym

Trådstart här igen...

Vad skönt det känns att du som skrev 19,59 hade precis samma problem!
    Jag vet att jag inte är ensam flickvän om att ha en sambo som surfar, det är säkert jättevanligt. Men samtidigt tyckte jag ett tag att han kan väl sluta om jag ber honom om det. Men nu tror jag att jag helt enkelt får acceptera läget och ta det som det är... Men det kommer ju att vara jobbigt ett tag men jag ska försöka att tänka som du gör, att det är MIG han älskar och inte tjejerna på nätet..

Jag är inte speciellt emot p o r r alls, det är det som är lite konstigt. Tycker att det är helt ok för dem som vill att titta, bara min kille inte gör det :)

Har föreslagit att vi ska kolla tillsammans nån gång, men det vill han inte. Han kanske tycker att det känns konstigt, vad vet jag...

Jätteskönt att veta att nån mer haft likn problem och inte vill lämna sambon ensam.

Tar gärna mot fler tips o råd om nån har!!!

• Anonym

Hallå!
    Min sambo porrsurfade förut (vet inte om han gör det nu) Vid ett tillfälle hittade jag en massa porrbilder som han laddat ner.. jag blev lite sur men det var inte hela världen. Men sedan hittade jag en massa porrfilmer som han åxå laddat ner. Å då blev jag jätte arg.
    Nu i efterhand så tycker jag väl att jag överreagerade lite.
    Min sambo är inte speciellt sexuell av sig.. det är alltid jag som får ta initiativ till sex, så då tyckte jag att det var konstigt att han kunde sitta vid dator å porra sig, men inte va med mig..

Nu vet jag inte om han porrsurfar, men bara jag inte hittar nåt som han har laddat ner så bryr jag mig inte...

Jag tror att den där oron att man inte duger till växer bort efter ett tag!

• Anonym

Anonym 19.59 igen...

När jag föreslog att vi skulle titta på p o r r ihop, så ville han faktiskt inte heller först. Tror han skämdes lite över att jag reagerade som jag gjorde på hans surfande. Men nästa gång jag frågade (några månader senare), så uppskattade han det, och nu gör vi det någongång då och då...

Visst tycker man att de borde sluta titta på p o r r, för vår skull. Men jag tror aldrig att de kommer att göra det. Om du tvingar honom att säga att han slutar, så tror jag bara att du får en pojkvän som ljuger för dig istället... Tyvärr. Och då kommer du bli ännu mera rädd för att lämna honom ensam, för då måste du verkligen kolla så att han verkligen inte ljuger för dig också!

Jag har inte så många fler råd att komma med...
    Ännu en gång: Lycka till!

• Anonym

19,59.... vad klok du är :) Du har ju helt rätt idet du skriver, det räcker nog kanske med dina ord i huvudet nu för att jag inte ska tjata på sambon mer!!

Ska fråga honom nån mer gång om vi ska kolla tillsammans, kanske är jättebra o vi båda gillar det ;)

Men först o främst skall jag försöka att inse att han får göra det då o då och att jag eg inte har nåt att vara rädd för... det är ju inte så att han kommer at lämna mig för att han p o r r surfar.

MEN det är heller inte kul att hitta sånt skit nedladdat på datorn.. det måste man väl kunna säga till om eller?

• Anonym

En helt annan anonym här. Jag tycker absolut att du kan KRÄVA av honom att INTE lämna "spår" efter sig på datorn. Säg att det är helt OK att han surfar, men att du mår bäst av att inte se vad det är han tittat på. Det funkade på min man. :) Jag VET att han surfar efter sånt, men jag slipper se och fånigt nog mår jag bättre av det! *s*

Lycka till!

• Anonym

Anonym 19.59...

Min sambo och jag har varsin dator, så jag ser faktiskt inte vad det är för skräp han laddar ner... Kanske är tur?! Kanske ska fråga honom ikväll när han kommer hem..? Lite nyfiken...

Men jag tror på det Anonym 20.16 säger, att bara hon inte hittar nåt som han laddat ner, så bryr hon sig inte. Du kanske kan säga till honom att det är ok att han tittar då och då, men att han inte behöver ladda ner massa skräp så du får syn på det...

Usch, jag vet inte... Jag har ju aldrig varit i den situationen, eftersom min kille kan ha alla sina bilder eller vad det nu är han laddar hem för något, ifred på sin dator. Men OM vi hade delat dator, och OM jag hade fått se bilderna, så hade jag nog inte kunnat hålla mig ifrån att säga till honom...

• Anonym

Jag tycker att det är helt okej att surfa p o r r någon gång ibland när man är uttråkad eller inte kan få sex. Jag kan själv ge mig ut och leta efter fräcka underkläder eller kanske någon gång sexchatta med någon när han är borta på resa, men det betyder liksom ingenting.

Däremot finns det en gräns (i nerlagd tid eller grad av avvikande smak) när det blir sjukligt och då måste man säga ifrån på skarpen.

Fast den mesta p o r r tycker vi båda är så smaklös att det inte ger nåt, så det lilla förråd av rimligt smakfulla tidningar och vuxencomics som vi byggt upp gemensamt är just-LITET!

Men min man är inte besatt av sex rent kvantitetsmässigt som många killar verkar vara. Vi kör mer sällan men helkvällar med hela programmet istället och trivs bra med det.

Vill du utmana honom så gå och shoppa en snygg PVC-topp, korsett eller fem meter mellangrovt rött rep från BAUHAUS, det kan leda till mer kreativitet än p-surfandet...

• Anonym

Uppenbarligen så är det här inte nått som bara en tjej blivit " lidande" av. Jag tycker att porr är okej som sysselsättning så länge det inte sårar eller förnedrar någon.

I ditt fall så är du ju sårad och det borde han ta åt sig av. Du verkar ju kunna bjuda på dig själv och det borde han med. Man ska vara lyhörd för varandra.

Jag hade en kille som var missbrukare av porr på nätet och det har satt sig i själen på mig att inte känna att man räcker till. Därför har jag burit med mig det som en erfarenhet.

Jag har berättat för min nuvarande sambo om hur jag upplevde det här och att jag vill att vi är ärliga med varandra. Vi kan ibland se film ihop, surfa på nätet och ha det som en hobby ihop. Ibland kan han göra sådana här saker då han är ensam på kvällar och nätter, (Jag jobbar shift) men då brukar han berätta det dagen efter och det gör att jag tycker att det är tryggt. Det är just smygandet som är värst och att man känner sig utbytt.

Känns det som att du blir sårad och inte mår bra så ska du försöka att göra något åt det.

Kram B.

Svar på tråden Partner som kollar på p o r r?