• Anonym

Partner som kollar på p o r r?

Hej!

Har kollat lite på denna sida och tar nu mod till mig att skriva av mig lite.
    Jag bor med min sambo sedan ett år tillbaka. Vi har det jättebra tillsammans och jag vet att han älskar mig.
    Nu till problemet: Jag vet att när jag inte är hemma så p o r r surfar han. Vi har talat om detta och han erkänner att han gör det ibland och menar att det är ngt som de flesta killar gör.
    Men jag blir så orolig över detta och tycker inte att han ska behöva surfa på dessa sidor om man har sambo!

Jag går hela tiden och ältar detta och vill numera helst stanna innanför dörren och inte gå ut, allt för han inte ska få en chans att surfa...

Detta är ju helt fel av mig, ska jag bara acceptera att detta förekommer eller vad göra?

Tror helt ärligt att min sambo inte kommer att sluta med detta. Surfandet har i alla hans tidigare förhållanden inte vart nåt problem alls, hans ex har sagt att det är ok. Så det kanske är svårt att kräva detta av honom? Man har ju trots allt rätt till ett eget privatliv...

• Svar på tråden Partner som kollar på p o r r?
  • Anonym

Hej!
    Nej, det är inte något de flesta killar gör, min gör det inte.
    Jag tycker det spelar roll vad för typ av p o r r det är han tittar på- mycket kan ju vara rätt grovt och kvinnoförnedrande och det skulle jag aldrig acceptera att min kille tog del av. Är det bara *nakna tjejer* så kanske det skulle vara mer ok.
    Skulle han gå med på att visa dig vad det är han tittar på?

• Anonym

JAG är lessen, men jag tror att det ÄR väldigt vanligt och att de flesta män tittar på p o r r om de har möjlighet till det. Inte med det sagt att alla män köper p o r r -filmer eller -tidningar, men OM det låg en framför dem så skulle de titta! Och jag ser faktiskt inget fel i det alls.

Anonym 18:13 det är inte din sak att svara för din kille för vad vet du... Han kanske tittar när du inte är där? Det är bara din kille som kan svara på frågan om han tittar på/gillar p o r r.

Jag känner flera, flera, flera killar som snackar skit om p o r r och att de inte skulle vara intresserade av det osv, men som sedan visat sig titta så fort flickvännen tittar bort.

Trådstartaren, jag kan inte ge dig annat råd än att det antagligen är nåt du får acceptera. För även om du skulle tvinga honom att sluta så kommer han nog inte göra det ändå. Och hans tittande har faktiskt INGET med ert förhållande att göra...

Lycka till

• Anonym

Jag tror också att de allra flesta killar kollar på p o r r när flickan inte är hemma.
    Klart att en kille säger att han inte gör det, han tror ju att det sårar.
    Persoligen tror jag att det är mycket vanligt att killar kollar speciellt nu när det finns så himla mycket på internet, det är ju bara att klicka sig fram så hamnar man där.

Och jag tror heller inte att det har nåt med förhållandet att göra...

• Anonym

Jag tror precis som de två föregående "talarna" att det är vanligt att killar tittar på p o r r och precis som 19:04 skriver så säger de säkert att de inte tittar för att de tror att frugan skulle bli lessen. Bättre vara ärlig då tycker jag. Jag vet att min man tittar och det är helt okej för mig. Bättre att jag vet lixom. Att titta har inget med ens "riktiga" förhållande att göra!

• Anonym

Trådstarten här...

Jag vet ju att han kollar och som någon skrev så känns ju det bra på ett sätt. Han har ju vart ärlig mot mig genom att säga det. Vi är ganska öppna och kan även skämta om det tillsammans med innerst inne så gillar jag det inte.
    Det är just det att jag TROR att så fort jag går hemifrån så tror jag att han sätter sig vid datorn för att kolla... vilket kanske inte alls är fallet.. men detta har satt sig fast i min hjärna.... och då straffar jag honom genom att vara hemma ofta... vet att det låter helt sjukt... men om det är nån som vart med om liknande så får ni gärna skriva här o ge lite råd ... eller andra som bara har förslag om hur jag/vi ska lösa detta!
    Tacksam för allt!

• Anonym

Jag har det precis som du! Min sambo porrsurfar också. Jag blev jätteledsen när jag upptäckte att han gjorde det, och precis som din sambo så sa han också att det är något som de flesta killar gör.

Det tog lång tid innan jag kunde släppa det, jag tänkte på det ofta och ville heller inte lämna honom ensam framför datorn. Då jag upptäckte att han porrsurfade var en gång när jag hade lagt mig innan honom på kvällen. Om det hände igen att jag la mig tidigare än honom så sprang jag upp flera gånger och hittade på olika ärenden för att kolla honom. Till sist så gick jag aldrig och la mig före honom, utan jag väntade tills jag såg att datorn var avstängd.

Det var jättejobbigt. Jag inbillade mig att jag inte var attraktiv, att han tittade på porr för att se alla de "vackra" tjejerna där... Jag kände mig ful och inte värd ett dugg. Men vi pratade om det och han förklarade med att de flesta killar gör det, och att det inte alls är fel på mig. Och jag tror honom. Han sa också att han kunde sluta titta på porr, men det tror jag inte att han har gjort... Och han behöver inte sluta för min skull heller.

Nu försöker jag att inte bry mig om det, som du sa, så har ett eget privatliv. Jag försöker att inte tänka på det längre, jag har helt enkelt varit tvungen att acceptera att han gör det. Och han gör det i alla fall aldrig när jag är hemma nu.

Är du själv helt emot porr? Jag skulle aldrig få för mig att kolla på porr själv. Men det är faktiskt rätt mysigt att göra det tillsammans med sin partner... När jag kom över den värsta besvikelsen över att min sambo porrsurfar så föreslog jag att vi kunde titta tillsammans någongång. Och det uppskattade han.

Hoppas att det löser sig för dig, och att du verkligen kan acceptera det, precis som jag har gjort. Det är inte lätt, men tänk att du är inte ensam om att ha en sambo som porrsurfar. Jag tror faktiskt att de flesta killar porrsurfar, vare sig deras flickvänner tror det eller inte!!
    Lycka till!

• Anonym

Du måste försöka släppa det. Jag tror absolut inte att han tittar på p o r r varje gång du går utanför dörren! Visst, han gör det säkert då och då, men inte alltid. Försök prata med honom och fråga hur ofta han gör det. Kolla vad du får för svar? Prata, prata, prata anser jag vara bästa lösningen även om det kanske inte får honom att sluta. Men det får kanske dig att bli mer säkrare och att förstå attdet inte handlar om dig och det kanske får dig att förstå att det inte sker jämt och det KANSKE kan få honom att göra det mer sällan?

• Anonym

Hej!
    Jag tycker inte alls att det är ngt konstigt att bli upprörd över att ens kille kollar på porr. Varför ska han sitta och bli upphetsad över ngn annan och framförallt vad är det för kvinnosyn. Kvinnan är ett objekt i porren, en varelse som mannen ska göra och känna precis vad han vill inför. Varför? Varför ska männen inte behöva ta ansvar för sina handlingar, för det är det som detta handlar om. Hur många gånger har man inte hört att männen har en visuell sexualitet, de behöver titta, till skillnad från oss kvinnor som behöver mer kärlek. Jag kan inte uttala mig om det är så, men om det är sant kan man skylla på det då? Ska de inte ta ngt ansvar för de fungerar ju bara så. Aldrig, det tar jag inte. Jag tycker du ska diskutera med honom om hur du känner, vad du tänker när han gör detta. Få honom att förstå att du känner dig kränkt och sårad. Han kanske kan sluta med det för din skull om han inser hur mkt det sårar dig.
    Att titta på porr har som flera andra inget med ens förhållande att göra, det betyder inte att man har dålig sex eller att han inte tänder på en. Men man drabbas i förhållandet, speciellt om man känslomässigt eller rent moraliskt är emot det. Om jag tyckte om att göra ngt som sårade min partner jättemycket så skulle inte jag tänka -ja, men jag måste faktiskt göra detta det tillhör mitt privatliv. Jag skulle helt enkelt lägga av. Hoppas att du kan prata med honom och jag hoppas att han kan lyssna på dig.

• Anonym

Trådstart här...

Ja visst kan jag fråga honom hur ofta det sker, men då kanske han inte gärna svarar varje gång jag inte är hemma, eftersom han vet att jag tror detta.... Så det känns som att det kvittar att fråga om det.

Jag TROR ju att det händer varje gång jag är borta, men eg är inte det speciellt ofta heller... jag studerar och är hemma mesta delen av tiden, så vi kanske talar om 4-6 ggr i månaden.
    Nu vet ju inte jag vad som är normalt eller inte när det gäller sånt här... kanske nån annan som vet? :)

• Anonym

*s* Det finns nog inget "normalt" här... Eller mer korrekt är nog att allt är "normalt" så länge det inte ballar ur och visar sig vara ett s e x beroende, men i så fall skulle det handla om så mycket annat än bara titta på p o r r då och då.

Svar på tråden Partner som kollar på p o r r?