• Anonym

Partner som kollar på p o r r?

Dra en gräns!

Det är inte acceptabelt att någon man ska dela sitt liv och kropp med ägnar sig åt något sådant. Det känner ju du och SNÄLLA ha inga skamkänslor inför det?!

Du är kvinna och det han gör är fel på så många sätt. Dessa bilder och siter förnedrar kvinnor. De framställer kvinnans kropp som en sak, ett objekt som finns för mannen att göra vad han vill med. De framställer kvinnan som det enda hon är inställd på är sex, vare sig hon är mindreårig och/eller säger ja/nej under tiden.

Att ge sin kropp till någon man älskar är något vackert - och då ska man inte behöva vara en i mängden av nakna kvinnor som passerar i revy för killen.

"Alla killar tittar på porr" är så jävla fel. Kanske de han umgås med? Bad company.. min kille vet skillnad på rätt och fel och respekterar kvinnor. Det gäller många jag känner. Men inte alla och det är så synd :( Det skadar så många på vägen.. de kvinnor som deltar i branchen, de som blir bemötta efter de regler den världen satt upp, våldtäktsoffer, små flickor som känner kraven att vara utmanande när de är tolv och bebisar med string - och de kvinnor som gråter i tysthet i hemmet över deras män.

Accepterar man inte detta finns det ingen anliedning god nog för att man ska vika sig i den ståndpunkten.

Vill du prata mer, maila mig. rockbabydoll@hotmail.com

Sköt om dig

• Anonym

Jag skulle inte kunna ta det. Man kan inte alltid skylla på att man är kille. Många killar och tjejer ser aldrig på porr, jag inräknad.
    Min kille gör inte det heller, han vet hur jag tycker och känner och han känner inget behov av det heller.
    Känns inte så kul vad porr visar för bild på kvinnan eller hur dom ser ut när man själv fött barn..
    I alla fall, accepterar du det inte tycker jag att du ska prata med din partner, att du faktiskt mår dåligt av det han gör.
    Att sluta titta på porr kan knappats vara jordens undergång.

• Anonym

Jag och min pojkvän har nyss köpt porrfilmer att kolla på tillsammans. Vi köpte två varav en var lite mer erotisk och sensuell och det andra var mer hårdporr (jag valde den sistnämnda). Vi har kollat på dem och jag skulle ljuga om jag sa att det inte satte lite krydda på tillvaron men jag måste faktiskt säga att jag tycker bättre om att fantisera får då blir det som man verkligen villa ha det. Min pojkvän har börjat titta på filmerna även när han är ensam, jag har sagt att det är ok så länge han lämnar lust över till mig. Jag skulle moralisera om jag sa att det inte gick för sig , själv fantiserar jag mycket på sex och andra män och jag känner mig inte otrogen utan det är fantasier som håller sexlusten igång det är inte något som jag nödvändigtvis skulle vilja leva ut och jag ser det inte som otrohet. Men jag skulle däremot inte gå med på att bli jämförd eller ställa upp på såpdant som visas på filmerna om jag inte trivdes med det. Och defenitivt skulle jag inte ställa upp på att han tittade på porr som går ut på att förnedra kvinnor eller övergrepp på barn eller djur, det finns faktiskt många filmer som inte är kvinnoförnedrande. Det är bättre att kunna prata om det än att man ska smussla.

• Anonym

Jag tycker absolut inte att detta är något som du behöver aceptera! Bara för hans ex gjorde det!!!!
    Känns det inte bra för dig så säg åt honom det. Säg att du inte acepterar p o r r surf.
    Jag själv hade aldrig tillåtigt det!
    Tanken på att ens man skulle sitta och kollar in andra "nakna" kvinnor är ju helt absurt! fy vad jobbigt för dig.
    Du måste ju känna dig helt otillräcklig.
    Ställ din man mot väggen och säg precis som du känner!
    Lycka till!

• Anonym

Trådstarten här...

Usch va jag mår dåligt. Varje gång jag kommer hem från nån aktivitet eller jobb osv så ser jag att min partnet har p orr surfat (säger inte hur jag vet det, jag bara vet).

Och jag blir så arg och sur på honom men säger det inte rakt ut vad det gäller utan gnäller om allt anant jag kan komma på.

Jag vet att min sambo inte tänker sluta med detta, vi har pratat om det massor med gånger. Men jag vet snart inte vad jag ska göra.... blir såå ledsen o arg varje gång jag kommer hem o ser detta påp ett eller annat sätt.....

Hjälp..... ska jag acceptera detta o låta det va? Isåfall hur tusan ska jag komma över detta o inte tänka på det eller kolla det när jag kommr hem varje gång??

• Anonym

En man som inte respekterar dig och tar dig på allvar när du mår dåligt är ingenting att ha! :(

Om porren är viktigare för honom än förhållandet till dig så är han snett ute! Luktar sexmissbruk lång väg. Du ska INTE tiga om hur du mår utan visa det för honom med varenda atom du har. Bryr han sig ändå inte utan fortsätter med sitt porrfluktande så släng ut honom. Låt honom välja. Porren eller dig! Något annat ska du inte acceptera.

• Anonym

Du mår ju dåligt av det han gör mot dig, så då är det ju något som måste rättas till. Var slutar det annars?!
    Jag tycker att ni måste försöka att jämka (stavas det så?) med varandra eller så får du ställa ultimatum. Känn efter hur mycket du är beredd att "stå ut med" och utgå från det.

Jag önskar dig all lycka till!!

• Anonym

Självklart så ska du inte behöva acceptera att han porrsurfar! Det finns ingen rättighet som säger att man måste få göra det om man vill! Många av kvinnorna är utnyttjade och det är ju inget man ska stödja!

Det mesta av porren är skit och kvinnoförnedrande!! Många av flickorna är bara barn!

Säg ifrån!

• Anonym

Jag tycker att det är helt ok att min man tittar på porr, det har ju ingenting med mig att göra..... Varför är det så hemskt? Har ni dåligt självförtroende?

• Anonym

Jag blir så himla arg!!! Jag skrev ett inlägg om att det inte gjorde mig någonting att min man tittade på porr och nu har det tagits bort!!!???

Vad är det här för ställe? FÖRKLARA ER!!!

Svar på tråden Partner som kollar på p o r r?