• paris1

    Om en ger upp...

    Min man har helt plötsligt sagt efter 13 års äktenskap att han
    inte vill ha mig längre. Vi har kämpat länge för att få barn, men inte lyckats. Och nu säger att han vill skaffa barn med en annan kvinna ("felet" ligger hos mig). Vet inte vad jag ska säga, är chockad. Vet inte....

  • Svar på tråden Om en ger upp...
  • saraseal

    usch! stackars dej! hur känner du för honom?
    kram!

  • pyttanopysen

    Fy vad hemskt. Vad kan man säga? Att du är ämnad för något större? Att han i slutändan inte var nåt att ha? Men det lindrar ju inte din chock. Tänker på dig.

  • jockesfru

    Det var ju ett mycket tråkigt beslut...tycker synd om dig.


    Ludvigs mamma
  • Nyfiken gul

    låt oss bena ut det lite....

    har ni pratat om andra vägar att få barn på än biologiskt? ... adoptera? Familjehem? provrör? Spermadonator? äggdonation?... eller vad som nu finns att tillgå....

    kan han tänka sig något sådant eller har han fastnat i att han absolut vill ha ett biologiskt? O har ni pratat om saken att leva i kärlek med varandra - men barnlöst? o istället kanske ägna er åt någon hobby eller satsa på hundar eller dyligt... ?

    Om det är så att ni har tömt alla alternativ som finns är det bara att acceptera hans önskan så gott det går o utgå därifrån..

  • paris1

    Vi har provat med äggdonation, han vill inte adoptera för att hans mamma är emot det...

  • Hatter

    Livet är orättvist. Vet inte vad jag ska säga...det låter smärtsamt!

  • Rainbow

    Vaddå, "hans mamma är emot det"....vilken svag stackare som inte själv kan känna efter ....är du fortfarande kär i honom och älskar honom så är det ju jättehemskt att han vill lämna dej, men om känslorna inte riktigt är de rätta så klara du dej mycket bättre själv !!!!!! Han är ju ett riktigt pucko som inte förstår vad han har, det här är det farligaste med att försöka skaffa barn och se det som det alra viktigaste i livet.... Vi vill oxå ha barn och ska snart göra våran 1:a IVF, men vi försöker hela tiden tänka att VI är viktigast, blir det barn så är det en bonus och annars har vi varandra :)
    Lycka till TS och hoppas allt löser sig till ditt bästa !

Svar på tråden Om en ger upp...