Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Dricker han för mycket?

MIn sambo körde dagen efter och blev av med körkortet i 1 år och 6 månader.. han får ta om hela körkortet...

Han hade 2 promille i blodet efter som han själv säger "bara några öl"...

I januari får han börja ta om körkortet för då går strafftiden ut. Han klarade fängelse med en hårsmån men fick istället samhällstjänst lite drygt 100 timmar.

Idag är den läxan lärd och här hemma städar jag alltid undan bilnycklarna när det dricks sprit så inte han eller någon annan får för sig att ge sig iväg och köra.

Jag tycker du ska fråga din sambo om han verkligen måste gå ut och supa? Är sprit viktigare än familjen??
    För jag förstår ju att du är hemma då och sköter barn..
    Varför undrar jag?

Dags för honom o växa upp o inse att sprit aldrig någonsin går före barn.

Kan han inte hålla sig nykter då har man problem!

• Nyfiken gul

att han går ut.. okej...

Men måste han dricka då?? Vad är det som säger att han måste gå till krogen/andra kompisar?

Varför inte bara stämma träff några timmar med en killkompis, gå på ett kafe och ta en bulle och köra lite biljard?

Gå på fotboll? Hockey? Bilmässor??

MÅste man blanda in sprit?

Och gör kanske tvärtom en helg? DU går ut och har en trevlig helg och han får ta ansvaret hemma för barnet?
    Varför måste det alltid vara han som går ut?

• Nyfiken gul

TS

Frågan är ju också om han ska fortsätta med detta resten av livet?

Barnet växer ju upp under tiden och förstår mer o mer... Det är lika illa att veta att pappa är full oavsett VART han är full...

Det är ju ni, resten av familjen, som får ta konsekvenserna av hans drickande när han kommer hem iform av dåligt humör, baksmälla och diskussioner o bråk.. Är det värt priset?

• Nyfiken gul

joh99

Lite enkelt uttryckt är det fara o färde när man inte kan vara utan den mängd alkohol man är van att ta. Oavsett om det handlar om ett glas vin varje dag eller en fylla varje helg.

Man kan vara alkoholist även om man "bara" dricker ett glas vin varje kväll... Försök få den personen att vara utan det vinglaset....

Alkoholism är en lömsk sjukdom. Det handlar inte alltid om att man gömmer sprit i strumplådan eller dricker i smyg under jackan eller att man går till jobbet halvsned o tuggar mintpastiller.

Det kan likagärna vara den där supersociala killen som blandar drinkar till alla på festen som är alkis... Som inte kan vara utan sin ölburk på kvällen efter jobbet och som har tusen o en ursäkter för att ta sig ett glas oavsett veckodag.

Svar på tråden Dricker han för mycket?