• Anonym (fundersam)

remember card

Nån som hört talas om ett kreditkort som heter remember card?
    Fick hem sk reklam idag, där det stog att jag blivit beviljad kredit på 20000 kr, fast jag inte ansökt om nåt!
    Sen läser man det finstilta där nere så står det att man ska genomgå kreditprövning, hur kan dom då skriva att man blivit beviljad kredit..grr..va surig man blir.
    Nån som vet?

• Svar på tråden remember card
  • Anonym (fundersam)

vad har du

• mermaid

Jag skulle tro att räntan på ett sådant kort är skyhögt. Som du själv skrev TS så har du inte ansökt så antagligen så hoppas de bara på att du ska nappa och när du väl gör det så tar de saftigt betalt!

• Anonym (fundersam)

vad ligger räntan på sk kreditkort, eller vad brukar dom liggar på? så jag vet vad jag har att jämföra.

• Anonym

Varför är ni så negativa? Kortet är ju faktiskt bra, effektiv ränta 15,41% vid 20 000:- inte alls högt.

• Pikku Enkeli

Kan det vara så att du har haft någon kredit innan hos företaget som "äger" Remember Card? Baserat på det kanske de vet ungefär vad du kan bli beviljad?

Ta inte livet för allvarligt, du kommer ändå inte ifrån det levande!!!
  • Anonym (fundersam)

det jag har fattat så samarbetar dom med föreningssparbanken, och jag funderade bara med räntan, om den är jättehög om man jämför med andra kreditkort???

• Anonym (fundersam)

anonym, vad menade du med effektiv ränta?

• Anonym (Nöjd ändå)

Hej !

Jag har maestrokort på för.sparbanken

• Anonym (fundersam)

det här kortet står det mastercard på, vad är det för skillnad anonym?

• Anonym (Nöjd ändå)

Tror det beror på vilken bank det är man har,jag har för.sparbankens loga på mitt kort iaf

Någon annan som vet mer ?

Svar på tråden remember card