• Anonym (fundersam)

remember card

Nån som hört talas om ett kreditkort som heter remember card?
    Fick hem sk reklam idag, där det stog att jag blivit beviljad kredit på 20000 kr, fast jag inte ansökt om nåt!
    Sen läser man det finstilta där nere så står det att man ska genomgå kreditprövning, hur kan dom då skriva att man blivit beviljad kredit..grr..va surig man blir.
    Nån som vet?

• Svar på tråden remember card
  • Pikku Enkeli
    Anonym (fundersam) skrev 2006-09-29 17:16:53 följande:
    det jag har fattat så samarbetar dom med föreningssparbanken, och jag funderade bara med räntan, om den är jättehög om man jämför med andra kreditkort???
    Du funderade väl inte bara om räntan? Står inget i din TS om att du undrar om räntan?
    Anonym (fundersam) skrev 2006-09-28 21:39:07 följande:
    där det stog att jag blivit beviljad kredit på 20000 kr, fast jag inte ansökt om nåt!Sen läser man det finstilta där nere så står det att man ska genomgå kreditprövning, hur kan dom då skriva att man blivit beviljad kredit..grr..va surig man blir.Nån som vet?
    Det var det jag svarade på, så jag svarade på din TS!
    Ta inte livet för allvarligt, du kommer ändå inte ifrån det levande!!!
  • Anonym (fundersam)

Pikku..missade det, men jag funderar om räntan, skiljer den sig nämnvärt mot andra kreditkort?

• Pikku Enkeli

Inte en aning, använder inte kreditkort och kommer aldrig att göra.

• Anonym (fundersam)

Pikku..Nä det är du det, men du verkar ju insatt, eftersom du svarar. Och ja, jag tänker ta om räntorna är oki.

• Pikku Enkeli
    Anonym (fundersam) skrev 2006-09-29 19:26:10 följande:
    Pikku..Nä det är du det, men du verkar ju insatt, eftersom du svarar. Och ja, jag tänker ta om räntorna är oki.
    Jag antog att de samarbetade med det ägande bolaget eftersom vi själva fick hem samma reklam som dig eftersom vi delbetalat vår bilservice genom Enter Card; EnterCard (som ägs(?) av Fsb) skickade reklam om Remember. "Och ja, jag tänker ta om räntorna är oki." Ja nåt annat har jag då rakt inte sagt.
  • Anonym (fundersam)

Pikku..nä det är helt ok.
    Jag är bara fundersam om räntorna, vad som är normalt på kreditkort?

• Pikku Enkeli

Kollade på Nordea: 12,60% i ränta på Mastercard. 15,39% effektiv ränta vid kredit på 10'000kr.

• Anonym (fundersam)

Pikku, vad menas då, om du är insatt? hur räknar man ut tex om jag tar ut 5000 på det kortet, vad betalar jag då i ränta?

• Pikku Enkeli

Jag är inte särskilt insatt; men borde det inte bli 12,6% av 5000kr varje månad (plus avgifter förstås). Sen nästa månad 12,5% av resterande belopp och så vidare tills det är betalt? Jag vet faktiskt inte så noga, logiskt sett borde det vara något sådant.

• Anonym

räntan är ju per år står det ju inte per månad....

Svar på tråden remember card