Inlägg från: Kotten81 |Visa alla inlägg
  • Kotten81

Karlstad BF 06/07 (forts.)

Hittade också hit, trots oerhört taskigt lokalsinne...

Karlstad: Oj....då blir du väl först ut av oss??! Håller tummarna för att bebben skall stanna kvar några veckor till!! Vet du vad det blir för sort? Några namn nu när det närmar sig??

Meria: Hoppas flytten går bra....som sagt, INTE kul att flytta. Bara när man är installerad i det nya hemmet, så att säga.

Ja, igår kom vagnen, de andra sakerna ligger kvar i bilen. I vårt blivande barnrum har min sambo ett terrarium med en rätt fet boaorm...som skall BORT nu. Tror han tänker ha den i källaren. Jag bryr mig inte så mycket, men den skall inte vara i barnrummet iallafall. *rys* Jag tror han kommer sälja, för han har tröttnat på den - den ligger ju bara där i sin glasbur.

Skall till BM på måndag, hoppas allt är bra....är lite nervös. Väntar också ivrigt på besked om havandeskapspenning...de är allt lite sega på FK.

Trevlig helg, tjejer!!

• Kotten81

Hej Alla!
    Har haft en bra helg, jobbade visserligen i lördags men igår var vi lediga och slappade en massa...skönt.
    Var hos BM idag och lyssnade på den lill*, lite lugnare bebis idag - hjärtat slog kring 130 ungefär. Magen hade växt och låg precis på kurvan - puh.

Kan inte fatta det, men för varje dag som går kommer man ju närmare Dagen D...aaaa!!! Fick papper om Föräldrautbildningen som startar 27/10, känns så...stort på något sätt.

Hur länge tänker ni vara hemma allihop?? Någon som redan har planerat sin ledighet?

• Kotten81

Catja3: Åh vad kul, det är så himla roligt att få höra hjärtat slå, man blir lika glad varje gång!
    Hoppas att ni också skall gå när vi går!! Vore roligt att "känna" någon!! Skall bli jätteskoj, fast lite nervöst..

• Kotten81

Meria: Shit, bara nio veckor kvar?? Wow, det börjar verkligen närma sig för oss allihop.......
    Karlstad: Hur går det för dig?? Har det kommit en bebis ännu, eller stannar han/hon lite till?

Själv är jag i vecka 28 nu...helt otroligt, tiden rusar iväg. Ändå känns det långsamt. Imorgon kommer mina föräldrar på besök, de har inte sett vårt hus eller knappt varit i Ksd under de fem år jag bott här. Vi har inte så bra kontakt, är så olika. Lång historia, men hur som helst är jag JÄTTEnervös och springer omkring och städar hysteriskt.

Pallas athena: jag går till MVC i Skåre och tycker min barnmorska Birgit är jättebra! tror de flesta ställen är helt ok. Tråkigt med Charlottamottagningen; de är väldans populära. Har själv gått där tidigare och var jättenöjd.

Ha en trevlig lördag allihop!!!

• Kotten81

Karlstad: Bor bebisen fortfarande i magen...???

• Kotten81

Karlstad: jodå, det gick ok...vi hade trevligt. De har aldrig varit här och hälsat på, sammanlagt har de varit hit upp 1 gång under mina fem år i Karlstad (...), så jag var JÄTTEnervös. Men det gick ok.

Skönt att ha farmor till hjälp när det är mycket hemma! Håller tummarna för att bebisen stannar ännu lite längre, även om vecka 35 känns helt ok att komma ut i.

Vilken vecka är alla ni andra i??

• Kotten81

Catja3: Ja, Birgit passar iallafall mig! Sådant är ju så individuellt.
    Förresten, du har inte hört ngt angående föräldrautbildningen, alltså om ni också skall börja gå den 27/10??

• Kotten81

Välkommen Nillan81 och lillaguldfisken! Kul med lite nya "ansikten"! Fy vilket läskigt väder det är idag, jobbade i natt och gick upp vid 12 efter typ 4 timmars sömn, så jag känner mig liiite mosig... Och vädret hjälper ju inte till.

Här rullar allt på iallafall, bebben sparkar och har sig och jag mår typ som vanligt. Väntar fortfarande på besked från FK, gud vad segt det går... Ngn här som skall gå hem på havandeskapspenning??

Karlstad: Ingen bebbe än?

• Kotten81

Catja3: Vet inte, fick papper av Birgit sist jag var där. Tycker att ni borde komma i vår grupp ju? Har iofs ingen aning om hur de har lagt upp det där. *hoppas iallafall!*

stinawall: Vaknar också mitt i nätterna, och sover uselt (speciellt när jag jobbat natt). Jobbigt!

Kul att höra att ni mår ok allihop; tråkigt att höra om nyckelbenet Viktors Mamma! Lätt hänt sånt där, sambon spelar också innebandy....

Tycker tiden går så långsamt just nu, och desutom oroar jag mig MASSOR. För att bebisen skall dö, vara sjuk / handikappad osv. Blir nojjig när jag inte känt några sparkar på ett tag, usch. Någon mer som också oroar sig?? Vad kan man göra för att sluta tänka dumma tankar???

Välkommen hit Miot, förresten!!

• Kotten81

Man får väl det..försöker tänka på annat, men ibland är det svårt. Usch!

Svar på tråden Karlstad BF 06/07 (forts.)