Inlägg från: JozephineEriksson |Visa alla inlägg
  • JozephineEriksson

Innekatt.

Jag undrar vad ni alla tycker om katter som man håller inne bara?
    Jag har själv haft hund och katt, men då jag fick barn så valde jag att göra mig av med dom. Hur svåååårt som helst!!! Men det kändes viktigt då hunden inte fick det den behöver och katten inte var så värst vänlig...
    Och katten jag hade var en ute katt , så flyttade vi til ett ställe. där folk uppenbarligen hatar utekatter, och det inte finns många. Man får inte rasta dom ute, och det är väl liiite svårt att hålla koll på?
    Hur som haver, jag är sugen på en "ny" katt. (ibland känns det dumt mot dom andra djuren jag hade, men katten var inte barnvänlig) Och då måste jag endera ha den inne, eller försöka få den att rastas inne och inte ute, i sandlådorna där barnen leker????
    Ge mej all kritik och tankar se om jag ändrar mej, eller kommer på nåt....?

• Svar på tråden Innekatt.
  • JozephineEriksson

Ja jag avlivade katten och hunden omplacerade jag till mina svärföräldrar. Suck! Jag längtar efter min katt!! Men men...
    Jag vet inte vad jag skulle göra med en till katt om den blev rädd för Nova. Men det blir dom väl inte om dom växer upp med vanadra????

• JozephineEriksson

Hmm.... Innekatter, kan man ta med dom til andra lägenheter då man åker bort? Jag är varje månad i en annan stad och hälsar på familjen. Sover 1-3 nätter? Eller är katt inget för mej? Jag älskar ju djur........

• JozephineEriksson

Å jag tittar för fullt på katter nu. 12 veckor.. Är dom verkligen klar att lämna sin mamma då?? Eller är 14, 15 bättre?????

• JozephineEriksson

hur menar du med att möblera om så det blir anpassat? räcker det inte med tex klösbräda, eget krypin? jag har haft katter hela mitt liv, men denna gång ska det bli "rätt". Då vi hade innekatt förr var det en birma. Nu blir det en vanlig bondkatt. Jag kanske kommer tycka synd om den... Hoppas jag klarar av att ha den inne.....?

• JozephineEriksson

Jo jag tror jag får det. Men det ser lite konstigt ut tycker jag. Jag har själv kommenterat katter i koppel, endera inne- eller ute själv tycker jag. Kanske jag ändrar åsikt snart

• JozephineEriksson

ingen svarade! jag som väl ringde på kattannons nu...

• JozephineEriksson

skogkatt och birma? bra innekatt????

• JozephineEriksson

en skogkatt är väl bra innekatt?

• JozephineEriksson

Åååå... Maine coon/ Skogkatt! Min nya dröm......

Svar på tråden Innekatt.