Innekatt.
Jag har perser, två stycken och innätad balkong. De gillar att ligga där ute, men ligger lika gärna inne...
Persern är en soffpotatis ( i alla fall mina), de var ju vuxna när min son kom till världen och de gillar honom inte säraskilt mycket. MEN, det ligger inte i perserns natur att vara elak, de skulle aldrig komma på tanken att ta ut klorna mot lillemannnen i huset. (det gör de bara mot mig...när det är baddags! )
Jag har haft vanliga huskatter, en av dem var först utekatt, blev innekatt när vi flyttade till stan och sedan utekatt igen för att åter bli innekatt! Så visst funkar det. Däremot hade min man två innekatter när vi flyttade ihop, de var mer eller mindre helvilda, när vi flyttade ut på landet så blev de världens mysigaste katter. Tyvärr hittade vi ingen som kunde ta dem när vi var tvugna att flytta in till stan igen...katthemmet i Västerås kunde inte ta dem...jag gick runt till bondgårdarna där vi bodde och frågade om det fanns någon som var intresserade av öronmärkta och kastrerade hankatter som var bra råttfångare...men icke...så tyvärr fanns det bara ett alternativ kvar...veterinären...Aldrig skulle jag ha lämnat dem åt sitt öde i alla fall!
Men jag tror nog att jag aldrig skulle skaffa en huskatt igen..det är för mycket chansning, det kan gå kanonbra, men det kan också gå åt skogen..hellre en katt som har det i "generna" att vara inne..
Lycka till hur du nu gör!
Minne