• Peppa
    Äldre 29 Sep 22:03
    4093 visningar
    35 svar
    35
    4093

    låångsamt på apoteket?

    Är det bara jag som alltid blir frustrerad över hur långsamt allting går på apoteket. Ingen verkar vilja vara det minsta effektiv. Visst är det viktigt att allt blir rätt, men kom igen... lite högre tempo måste de väl klara av? eller??

  • Svar på tråden låångsamt på apoteket?
  • misste­ddy
    Äldre 29 Sep 22:04
    #1

    håller med det är synd att man inte kan få det hemskikat när man bor i lgh annars skulle jag gjort det

  • Fru Humla
    Äldre 29 Sep 22:12
    #2

    ja jag håller med. har faktiskt funderat på att utbilda mig till receptarie men vill man jobba på apoteket iof har jag jobbat på mcdonalds i 8 år nu så jag aknske skule kunna bidra med lite tempo på apoteket. jag vet hur man gör*asg*

  • MSI
    Äldre 29 Sep 22:16
    #3

    varför kan man inte få det hemskickat om man bor i lägenhet?

  • misste­ddy
    Äldre 29 Sep 22:26
    #4

    pga paketet går inte in i brevlådan sambon frågade pga han har mycket medcin  och det är inte alltid han hinner att hämta det  och de sa att han kunde inte få det när han bor i lgh pga hans burkar går inte in i brevinkastet

  • MSI
    Äldre 29 Sep 22:28
    #5

    ok, ja då får man väl hämta på närmste utlämningsställe då istället antar jag (bensinmack eller matvaruaffär etc). Kanske inte riktigt lika smidigt men borde väl vara snabbare än att vänta på apoteket... Allting ligger ju redan klart i påsen då och dessutom brukar de ju ha bättre öppettider.

  • misste­ddy
    Äldre 29 Sep 22:30
    #6
    MSI skrev 2006-09-29 22:28:16 följande:
    ok, ja då får man väl hämta på närmste utlämningsställe då istället antar jag (bensinmack eller matvaruaffär etc). Kanske inte riktigt lika smidigt men borde väl vara snabbare än att vänta på apoteket... Allting ligger ju redan klart i påsen då och dessutom brukar de ju ha bättre öppettider.
    visst kan man göra det men vi måste ändå in till stan så det är lika bra att vänta på apotekt han bruka ringa före och säga att han ska ha ut sin medicin ( har reseptet på apoteket) så  ibland är det klart inte alltid
  • Äldre 30 Sep 08:50
    #7

    Ojojoj, don't get me started...

    Jag håller med, jag skulle hämta ut på recept i torsdags och fick vänta en kvart fast det var två kunder före mig. Den ena skulle visserligen ha rätt mycket, men den andra skulle de springa bort med till kassan och tillbaka igen, och fyra stycken i personalen gick bara omkring bakom disken och småplockade med saker. OK, jag kan inte deras jobb, de hade säkert en jättebra anledning till att gå omkring och göra det de gjorde, men för mig som jobbat i kassa känns det så självklart att om folk står och väntar, då hoppar jag in och tar hand om ett par kunder och sedan plockar jag vidare. Jag låter dem inte stå och vänta när det jag själv gör inte måste vara klart om fem minuter.

    Precis innan de skulle trycka fram mitt nummer kom en kvinna in, gick direkt fram till disken med ett recept i handen och började fråga en massa saker, och jag undrade varför de inte bad henne ta lapp och vänta som alla andra. Det tog dessutom tid, det verkade inte vara några snabbfrågor. Dessutom måste ju personalen ha sett att jag suttit där i över tio minuter, och då skulle jag i alla fall ha bett den personen vänta på sin tur.

    Men apoteket har ju ingen konkurrens, så de kan väl kosta på sig att såsa lite. På just det här apoteket bekymrar de sig inte heller om att vara trevliga, jag var in dit i förra veckan för att handla något receptfritt, jag behövde dessutom fråga om ett par saker. En tjej kommer före mig bort till kassan, där kassörskan sitter och väntar på att få sedelboxen utbytt, en kille står och pysslar med det. Hon hänvisar tjejen bort till receptdisken och säger att "Du får betala där, kassan är stängd just nu." Det var ju i och för sig rimligt. Men sedan säger tjejen att hon har ett par frågor också. "Jag vet inte om jag vill svara på frågor när jag sitter och väntar på pengar", säger människan i kassan med världens snorkigaste ton. OK, det kanske är så, men då kan man säga det på ett trevligt sätt. Jag struntade i att handla den dagen, för jag var där på en kort rast från jobbet och hade inte riktigt tid att stå och vänta i receptkön för att få betala mina receptfria prylar som jag kunde klara mig utan till efter jobbet.


  • Hemma hos oss
    Äldre 30 Sep 20:02
    #8

    Jag blir också otroligt frustrerad över låååångsamheten på apotek. Fast ännu mer irriterad blir jag över att de behandlar folk (mej) som idioter.
    De pratar jättelångsamt och artikulerar sååå tydligt:
    -Veeeeeeeet du hur du göööööör när du tar Alveeeedon?
    -Äääh, nääää. Hur? (typ).

  • Äldre 30 Sep 23:13
    #9

    Kassorskorna går i slow-motion!
    Det är väl för att de är överkvalificerade för vanlligt kassajobb. De måste visa att de kan mer än att ta betalt. Även om man bara handlar receptfritt tandkräm o dyl _hanterar_ de varje tub o burk omsorgsfullt. Om man frågar efter tandtråd kan de inte bara peka, de följer med och visar fast hela kön står och väntar.

    Och de som jobar med recepten: De ser någt avvikande på en etikett, då vinkar de in en kollega, en till tant ansluter, alla står och kollar ... fler farmaceuter strömmar till, alla funderar, skakar på huvudet, 20 kunder ser 6 pers stå och tänka.
    Effektivitet? Det är sjukt tätt bemannat, ändå alltid kö, gaah!

  • Fru Humla
    Äldre 1 Oct 05:20
    #10

    ja lite effektivisering skulle ju inte skada!!!

Svar på tråden låångsamt på apoteket?