ja alltså jag funderar ju på att utbilda mig till receptarie men arbetsplatsen känns inte helt lockande.
jag förstår att dte är viktigt at det blir rätt å att de måste kolla å så men det måste ju vara något fel i systemet då det tar sånt tid. tillexempel om man går in på apoteket å man ser direkt ca 6 pers. en har kassan om det blir kö så väntar de ALLTID tills det är mer än 5 pers i kö innan de öppnar en kassa till.
där jag jobbar är dte så att 2 personer i rad är en kö å då ska det öppnas en kassa till om man har nån. vi är ox¨å ofta för några som jobbar å kan inte öppna en kassa till.
jag kan naturligtvis bara svara för mig själv å mina skift men går det så drar man undan kön på en gång innan folk har hunnit vänta medan man får den uppfattningen på apoteket at om det är sagt att det är okej att vänta i 10 min så får alla göra dte oxå., det går inte att ta emot nån på kortare tid. jag har jättemycket mediciner och är därför ofta på apoteket. dte är tyvärr lika varje gång på de 3 olika apotek jag brukar gå på.
oxå frågar de alltid har du haft denna medicin innan å man svarar ja så frågar de så du VET hur man gör å man svarar jaaa, då ska de ändå visa för säkerhets skull. ja men jag har haft den i flera år jag veeeet...aja, typ....men de där har inte väntat 10 min än så jag kan visa....
näe men nästan sååå!