Inlägg från: Petra i Kattland |Visa alla inlägg
  • Petra i Kattland

Vad händer efter döden?

Eftersom jag är kristen valde jag himlen eller helvetet. Men jag tror inte på "evig eld och plågor", utan att helvetet är ett liv utan Gud, utan kärlek. På jorden är det en evig kamp mellan gott och ont, när man dör "delas det upp". Barn kommer alltid till himlen för dom kan inte ställas till svars för sina handlingar än. Som vuxen gör man det om man "tar emot" Jesus. Det behöver inte ske på nåt dramatiskt sett. Tron finns i hjärtat. Det är min syn på det hela.

Mamma till 1 barn på jorden + 2 i himlen + 1 i magen...
  • Petra i Kattland

Jag har upplevt så mycket spökerier, så jag tror definitivt inte att själen bara försvinner när man dör...

• Petra i Kattland
    BadSector skrev 2006-10-01 11:48:40 följande:
    Tråden fylldes av osammanhängande gnäll efter mina slutsatser kring paradis- och reinkarnationsförvirrade.Låt mig omformulera;-Vem tror du har lättast att ta till självmord när han står vid ett enormt svårt probem/situation; Den som tror att han kommer återfödas i ett nytt liv efter att han dött, eller den som inser att detta liv är oändligt värdefullt och det enda vi får?Fler än ett självmordsbrev har avslutats med "Vi ses i Nangiala" och annat hjärntättat skitsnack.Ang. paradistroende och omedelbart sjävmord så hade jag själv hoppat direkt med hela min familj om jag hade garantier på att det väntade en enkelbiljett till ett paradis som passade med min bild av just ett paradis.Detta är f.ö. precis det sätt unga muslimska (ja, bara muslimska) män hjärntvättas till självmordsbombare av skäggiga islamister i för korta byxor.
    Självmord är nog den mest egoistiska handling man kan utföra, så jag ser inte det som nån bra utväg. Bibeln uppmuntrar inte till egoistiska handlingar. Alla människor runt omkring en som man sårar. Nej, jag skulle inte vilja leva vidare i evigheten med det på samvetet.

Vill du veta min syn på Gud kan du gå in på min sida och läsa dikten "Fotspår".
Svar på tråden Vad händer efter döden?