• vadskajaghetadå

Vad händer efter döden?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad händer efter döden?
  • styrkemamma

när jag var liten så trodde jag att dör man så är man död liksom...svart!

När jag blev äldre så trode jag att vi dör och sen när tiden är inne och föds i en ny kropp...

Nu vet jag faktiskt inte längre...

• vadskajaghetadå

Vi lever som andar på jorden, sen nån annanstans

tog jag.

känenr så många som sett så mycket övernaturligt, därför tror jag att vi är kvar på jorden tills vi får avsluta något, som i ghost-whisperer

• crazy family

Jag vet att de finns ett liv efter detta(har upplevt livet efter döden). Dock tror jag inte att man lever i ny kropp utan behåller sin så man kan spöka för dom som finns kvar på jorden.

• Celestina

Tror att vi lever som andar i våra kroppar på jorden, men när kroppen slutar fungera går anden vidare till en annan sfär. Tror inte att en människas ande kan dö eller överhuvudtaget "försvinna", men kroppen är däremot förgänglig.

• vadskajaghetadå
    crazy family skrev 2006-09-30 11:58:27 följande:
    Jag vet att de finns ett liv efter detta(har upplevt livet efter döden). Dock tror jag inte att man lever i ny kropp utan behåller sin så man kan spöka för dom som finns kvar på jorden.
    har du???? vill du inte berätta?
  • Miafia33

Jag tror inte att det händer ngt efter döden.
    jag tror att det är precis som innan man föds, man finns inte helt enkelt.

• Miafia33

Man vill ju gärna tro att det finns ett liv efter döden men jag tror det tar slut där

• morzan4

Jsg tror att vi lever vidare i dem som minns oss och talar om oss ibland...Sen nån gång i en framtid så vill jag tro det som Bibeln säger att vi återuppväcks och får flytta till himlen.

• Taggtroden

Jag tror att det finns andar. Eftersom jag varit med om mycket läskigt som har med det att göra. Därför tror jag också att vi blir andar på jorden. Om det är för alltid eller att man kommer någonannanstans sen vet jag ej, men valde "Vi lever som andar på jorden, sen nån annanstans "

Svar på tråden Vad händer efter döden?