• Johan

Vad händer efter döden?

BadSector skrev 2006-09-30 19:13:00 följande:
    Ni som tror på reinkarnation - är ni de dumma jävlarna som tar livet av er när saker går åt helvete och hoppas på bättre lycka nästa vända?Ni som tror på paradis "direkt" - vad håller er från att ta livet av er nu på stört?
    Ärligt talat, det måste vara den dummaste frågan någonsin från någon. HUR många personer på jorden svarar JA på den frågan?!?!?!
    /Johan -
  • Johan

Greenmonster:
    Att erkänna att det KAN vara frågan om reinkarnation måste vara stort för en skeptiker. Vad synd att du fortfarande är begränsad att tro på saker som andra förklarar för dig och inte tar reda på saker och ting själv.
    Vetenskapens makt på människor idag påminner mycket om de gamla prästernas totala makt över folket. Bara att vi har fler vetenskapsmän då som pratar i munnen på varandra

/Johan -
  • Johan
    "Ang. paradistroende och omedelbart sjävmord så hade jag själv hoppat direkt med hela min familj om jag hade garantier på att det väntade en enkelbiljett till ett paradis som passade med min bild av just ett paradis."

Det låter ärligt talat som att du behöver söka hjälp BadSector, om du mår så dåligt att du funderat på det. Har du någon du kan prata med?

Att ta livet av sig är ju som att hoppa av skolan om man tror på reikarnation. Vill man komma något vart i sin utveckling så måste man ändå gå igenom allt förr eller senare ändå, alltså är det helt onödigt att ta livet av sig. Alltså tror jag tvärt emot Badsector att de som tror på reikarnation är mindre benägenhet att korta sitt liv med flit.
    /Johan -
  • Johan

Men BadSector; De som tror på reikarnation tror ju att man är här för att lära sig något. Och om de som tror på reikarnation har rätt så kommer man ju bara få lära sig samma livsläxa någon annan gång. Ergo: Det är ingen idé att ta livet av sig så man måste börja om med samma läxa igen nästa gång. Att allt blir svart är väl kanske det man längtar efter om man är så trött på detta livet att man vill avsluta det?! Man vill kanske inte möta hela sin familj på andra sidan och behöva förklara varför man inte orkade längre.

/Johan -
  • Johan

Okej, tråden handlar om vad som händer efter döden. Kanske någon ska göra en tråd som heter "varför söker endel döden?"? Vi börjar bli väldigt OT. En tanke bara.

/Johan -
  • Johan

81a:
    Förlåt, men jag måste bara säga att det finns ett liv efter detta, medium kan kommunicera med andra sidan och våra nära och kära på andra sidan. Jag har själv gjort det. Förvånad

/Johan -
  • Johan

81a:

Jag tar det som bevis för det, tills jag får bevis på annat Men det var en intressant tanke, tack för den.

/Johan -
  • Johan

gutegirl:
    Jag minns inte vad jag gjorde 4:e februari 1985, var jag död då?! Kommer det blir som ett enda långt 4:e februari 1985 när jag dör?!
    Det är mycket man inte minns, men det mesta går att få fram under hypnos och terapi, inklusive tidigare liv... :-P

/Johan -
  • Johan

Okej, fortsätt ignorerar mig
    Tar det som ett erkännande att jag har rätt 
    (den som inte säger emot håller med, eller?)

/Johan -
  • Johan

Badsector:
    Nä, det är hans förmåga inte. Han måste hitta på något test av något slag, skriva till Randis organisation, få kontakt med någon represetant i sitt eget land och sen startar en lång brevväxling och komma överens med represetanten om EXAKT hur testerna ska genomföras. Sen måste Randis organisation godkänna det. Hitills har det väl gått några år. Sen om han lyckas med testet så brukar det vara massa klausuler om uppföljning och extrakontroller som ska genomföras efteråt innan testet godkänns... Ditt "rätt i näven" är skrattretande.

bluemountain:
    Coolt att det finns EN forskare som kan erkänna det. Annars är det ett vanligt fenomen att få fram information som man normalt inte ska känna till. Jag har själv gjort det, på kurser, hemma och hos vänner.    Fast jag eller de jag gjort det för är varken vetenskapsman eller forskare, så det räknas inte. Men jag SKA göra en sittning för min superskeptiska kompis som pluggar något forsknings tjosan i Linköping. När h-n är i stan någon gång och om h-n vill dvs

/Johan -
  • Johan

ming:
    Jag tror att vetenskapspersonerna är rädda för att bli utskrattade, utfrusna och mista all vetenskaps-cred. Ända sedan 1800-talet har vetenskapsmän som ens gör tester på paranormala förmågor och gör seriösa tester blivit utfrusna och så gott som mobbade. Nu senast för några år sedan när de startade Sveriges första avdelning för paranomalt i sverige.

/Johan -
  • Johan

BadSector:
    Det är rätt mycket tid att lägga ner för att kanske få pengarna. Det är ju fler än en som blivit lurade på pengarna tidigare, en gång när utmaningen dokumenterades av en radiokanal.

Jag köper nog en trisslott istället...

/Johan -
Svar på tråden Vad händer efter döden?