• ming

Vad händer efter döden?

Jag tror att vi lever som andar på jorden, sen nån annanstans. En annan dimension, kanske. Och jag tror att man kan vandra fram och tillbaka mellan vår och den andra dimensionen.

Kossan af Svammel
  • ming

Badsector-> Jag tror att de som mår så dåligt att de vill ta sitt liv helst vill att det verkligen ska vara slut. Alltså de skiter i om de lever vidare eller om de slutar existera, de vill bara få ett slut på sitt lidande.

Kossan af Svammel
  • ming
    gutegirl skrev 2006-10-01 22:44:52 följande:
    Jag brukar tänka så här: Vart var jag innan jag föddes? Minns nada, tror att det blir så att vara död också.........aint nobody dope as me, I´m just so fresh and clean.......
    Usck, det är för läskigt att tänka så.

Fast sen å andra sidan kanske det bara är "för" länge sen för att man ska komma ihåg, precis som minnena från när man var bebis. Och då fanns man ju.
    Kossan af Svammel
  • ming

Usck=Usch (för er som inte förstår)

Kossan af Svammel
  • ming
    Johan skrev 2006-10-03 21:11:39 följande:
    bluemountain:Coolt att det finns EN forskare som kan erkänna det. Annars är det ett vanligt fenomen att få fram information som man normalt inte ska känna till. Jag har själv gjort det, på kurser, hemma och hos vänner.    Fast jag eller de jag gjort det för är varken vetenskapsman eller forskare, så det räknas inte. Men jag SKA göra en sittning för min superskeptiska kompis som pluggar något forsknings tjosan i Linköping. När h-n är i stan någon gång och om h-n vill dvs /Johan -
    Jag förstår inte varför forskare eller vetenskapsmän är så rädda för att tro på något som de inte har bevis för. Det finns ju trots allt inte bevis för att det inte existerar.
    Jag menar, varför skulle det INTE kunna finnas nån slags efterliv, skulle det motbevisa all vetenskap och göra forskningar totalt meningslösa? Inte direkt.
    Kossan af Svammel
  • ming
    BadSector skrev 2006-10-03 21:36:18 följande:
    "Jag förstår inte varför forskare eller vetenskapsmän är så rädda för att tro på något som de inte har bevis för. Det finns ju trots allt inte bevis för att det inte existerar."Det du säger är MOTSATSEN till vetenskap. Vetenskap handlar om - vetande. Inte om tro och fördomar.Det finns inga bevis för att Tomten inte finns. Betyder det att det är vettigt att utgå att han finns?
    Vad är det som säger att forskarna inte kan veta det de forskar om och tro det de inte vet? Kan man inte vara vetenskapsman och troende samtidigt? Varför inte, isf? Alla bevis grundar sig i nånting man en gång i tiden trodde.
    Fram tills nyligen så trodde man förresten att världen hade kommit till genom big bang. Många forskare var trots bristen på bevis eniga om att det måste ha gått till på det viset. Antar att du skrattade ut big bang teorin.
    Kossan af Svammel
Svar på tråden Vad händer efter döden?