Inlägg från: Wannabe Pregnant |Visa alla inlägg
  • Wannabe Pregnant

Böld i underlivet! :( *äckelvarning*

Nu har det hänt igen då, en inflammerad talgkörtel i underlivet som blir större o större och ondare o ondare! Det är åtminstone tredje gången jag råkar ut för detta nu. Två gånger tidigare har det blivit varbölder av det hela som jag själv har stuckit hål på med en nål som jag bränt i ett ljus. Jag har kontaktat sjukvården men de säger bara att om jag inte har feber så gör de inget åt saken. Så jag får sitta med en spegel och operera varbölder på mig själv, gravid i v. 33. :(

Jag försöker lufta så mycket som möjligt när jag går hemma och sitta på en sittring. förhoppningsvis läker den innan det blir en stor varböld den här gången.

• Svar på tråden Böld i underlivet! :( *äckelvarning*
  • Wannabe Pregnant

Hej! Det här är första gången jag haft en sån där böld medan jag varit gravid, så det är möjligt att jag kan få hjälp via min BM nu. Jag ska dit på onsdag. Jag fattar inte varför jag råkar ut för detta gång på gång! :( Jag rakar mig aldrig där nere, rider inte et.c. Det måste bero på att jag är tvungen att använda trosskydd jämt. Det är ju inte så lätt att sluta med det heller för det kan bara pumpa ut så det rinner efter benen på mig ibland. Inte så kul att gå på stan t.ex och känna sig som att man pinkat ner hela byxorna. :(

• Wannabe Pregnant

Princess of woolfs: Jag har sökt hjälp för detta ett par gånger tidigare så jag sitter inte och ljuger när jag säger att de nekar. De till och med uppmuntrade mig att ta hål på bölden på egen hand. Fistelgångar bildas väl om man inte tar hål på bölden så att varet inte kan komma ut.

I dessa nedskärningstider får man tydligen inte komma till VC om det inte gäller livet, de nekar till och med till att kontrollera växande födelsemärken och hänvisar till privatläkare eftersom de själva har så långa väntetider att det kan bli farligt annars om det skulle vara något malignt. Knepigt men det är så det är.

• Wannabe Pregnant

Nu granskade jag läskigheten i en spegel och såg att det var en vit prick på den som det brukar bli på finnar när de är klämfärdiga. Jag steriliserade en nål och stack till och sen klämde jag ur den. Har baddat med klorhexidinsprit. Nu får vi hoppas att den kan läka ut. Går med långklänning utan trosor under här hemma så borde det nog läka snabbare.

• Wannabe Pregnant

alsesani: Ja zonterapi fungerar ju faktiskt mot allt möjligt. Vet du om hon fick gå på flera zonterapibehandlingar efter det eller räckte det med den enda?

Det måste ju finnas nån anledning till att man plötsligt får böld efter böld i underlivet under en period när man aldrig tidigare haft det. Innan jag blev gravid kom de ofta i samband med ÄL, lagom kul när man försöker bli gravid!! :(

• Wannabe Pregnant

Den sitter långt ner, strax bredvid analöppningen *yacchhh* Den har krympt ihop nu sen jag klämde den och förhoppningsvis torkar den ut nu.

• Wannabe Pregnant

Hej! Jotack det gick bra, efter att jag tagit hål på den så försvann den direkt.

Jag trodde också att jag var ganska ensam om det här problemet så jag förstår hur du menar med att det är skönt att se att det finns fler! :) Det är antagligen så att det börjar som inflammerade talgkörtlar eller hårsäckar och det blir ju lätt för varmt och fuktigt där så att det kan växa till.

Lycka till i framtiden du också med att slippa fler såna!

Svar på tråden Böld i underlivet! :( *äckelvarning*