Träningsfreaks! Hur gör ni som gravida?
Jag tränar också mycket men då jag väntade dottern (född juli-05) så fick jag svår foglossning och kraftiga sammandragningar som gjorde att jag var öppen 2 cm redan i vecka29. Blev då sjukskriven och beordrad vila resten av graviditeten. Eftersom graviditeten var så besvärlig kunde jag ju inte träna som jag ville och jag bara låg där och mådde dålígt och åt och mumsade (tröståt och sen var jag konstant hungrig!). Gick upp ca 30 kg. Dessa kilon håller jag nu på att jobba bort. Har ca 7 kg kvar. Tränar nu (främst löpning som är min grej) 3 ggr i veckan minst. Nu är det så att vi har bestämt oss för ett till barn och nu i veckan ska jag ta bort spiralen. Jag är nu livrädd att hamna i samma sits igen. Någon som har några tips? Och hur kan jag träna på bästa och skonsammaste sätt? Är det "för sent" att hinna stärka upp kroppen med styrketräning för att på så vis lindra foglossning? Eller kan man kanske inte påverka det? Jag vill verkligen träna, men löpning har jag ju förstått att det kan jag kanske inte hålla på med under graviditeten.