Inlägg från: Mickis74 |Visa alla inlägg
  • Mickis74

FACKET, ja eller nej?

JA, utan att tveka.

Fördelar
    * Löneförhandlingar
    * Hjälp och stöd om det händer nåt på arbetet...skador, konflikter m.m. Är det riktigt illa kan man få rättshjälp
    * Hjälp och stöd i rehabilitering och ev. överklagan t.ex. mot försäkringskassan/afa osv.
    * Hjälp och stöd med lagar och avtal

Står man utanför får man fixa allt det där själv.

• Mickis74

Det är INTE med garanti allt är felfritt och att man blir behandlat på ett rätt eller schysst sätt bara för att man jobbar hos en stor arbetsgivare i kommun eller landsting.

• Mickis74

Tror a-kassan är 1200 :-/år.....

• Mickis74

Jag jobbar i vården och har fått en arbetsskada i mina händer pga hot och våld. Det är 5 år sen och jag har fortfarande stora bekymmer med mina händer.

Jag har fått massor med hjälp från fackligt håll...både stöttning vid möten, rehabilitering, information om vart och hur jag ska anmäla för att få ersättning osv.

• Mickis74

Ja, håller med om att det är mycket pengar.....men jag tycker man ska se det som en bra försäkring som man förhoppningsvis aldrig nånsin behöver använda sig av. Det är ju sällan i positiva situationer man vänder sig dit.

• Mickis74

DESSUTOM har man ett bra skydd i hemförsäkring och en olycksfallsförsäkring på fritiden....men det ser jag enbart som en bonus i medlemsskapet.

• Mickis74

HelleGbg

Ja, visst är det så att många får lönelyften ändå.....MEN det är rätt många som inte får det med automatik heller.

• Mickis74

Ska kanske erkänna att jag jobbar aktivt som facklig företrädare i Kommunal...därför brinner jag lite extra här

• Mickis74

SvenskEngelsk....hoppas han får jobb snart!

MayaS...hehe, ja vi pratar en del här hemma oxå...

• Mickis74

*skriver under på MayaS´s senaste inlägg*

Svar på tråden FACKET, ja eller nej?