• SvenskEngelsk

FACKET, ja eller nej?

Precis börjat jobba som undersköterska, på ett grav vik till jan 08,

Känner att lönen är så pass skit att jag inte har råd att betala 350-400kr / mån till facket kommunal!

För/nackdelar??

Hur mkt kostar det om man enbart går med i A-KASSAN???

• Svar på tråden FACKET, ja eller nej?
  • MayaS
    Mickis74 skrev 2006-10-01 20:28:47 följande:
    Ska kanske erkänna att jag jobbar aktivt som facklig företrädare i Kommunal...därför brinner jag lite extra här
    Har varit facklig i metall är dock inte det mer , sambon jobbar som handläggare på Livs, jobbar just med försäkringsärenden och överklagningar osv... Så fackliga diskussioner har vi gott om här hemma.
  • SvenskEngelsk

Hihi!
    Tack för alla era svar!

Jag ska gå med, men väntar till efter jul!

Det är väl ändå bättre än aldrig..hihi

Jag vill ju SJÄLVKLART med, men har ju inte råd...
    Speciallt inte detta år då sambon kanske får jobb nästa år där han idag har praktik!!

Tack igen

• Maribor

Gå med i facket! Jag har åtskilliga gånger fått hjälp och då särskilt när jag varit visstidsanställd.

• Mickis74

SvenskEngelsk....hoppas han får jobb snart!

MayaS...hehe, ja vi pratar en del här hemma oxå...

• MayaS

Detta är INTE riktat direkt till dig TS.

Måste dock säga att jag tycker att det handlar om prioriteringar...
    Hör folk säga titt som tätt att de har inte råd att vara medlem i facket... men ändå ahr de råd med prenumerationer på tidningar eller bilförsäkringar osv...

• Mickis74

*skriver under på MayaS´s senaste inlägg*

• SvenskEngelsk

Maya
    Det är säkert så, jag har med hört dessa ord!

men i mitt fall så är det verkligen så att jag inte känner för att lägga ut dessa pengar ännu!

Prioriterar det JAG anser viktigast som maten, hyran, dagis osv!

• MayaS

Som jag skrevc så var det inte riktakt till dig TS då jag inte vet vilken situation ni har i er familj....

• Evve

SE jag tycker att du i alla fall ska gå med i a-kassan!

• SvenskEngelsk

Maya: