Inlägg från: Skrollan77 |Visa alla inlägg
  • Skrollan77

Kommer ni brättta för era ivf-barn?

Hej hej,

Jag är fortfarande i valet och kvalet om vi skall berätta för famlj och vänner om ivf-behandlingen vi går igenom. Fördelen hade ju varit att man får lite förståelse och slipper de hemska kommentarerna (och jag känner mig faktiskt inte speciellt misslyckad utan har inga problem med att säga att problemet ligger hos mig). Däremot undrar jag om jag vill att mina eventuella framtida barn skall få veta att de inte kommit till på vanligt sätt. Hur tänker ni andra om detta? Jag är rädd för att det kommer fram genom släkt och vänner senare i livet om man berättar för dem...Hur ser ni på detta? Är det jag som är lite väl långsiktig här?
    //Skrollan77

• Svar på tråden Kommer ni brättta för era ivf-barn?
  • Skrollan77

Tack snälla för alla svar. Det känns mer och mer rätt ju mer jag läser. Självklart skall man berätta. Anledningen till att jag började tveka var att en kompis som jag berättat för kommenterade att "det måste kännas konstigt att veta att man legat i frysen i flera månader/år - och att man alltså egentligen är mycket äldre..." Konstig tanke faktiskt - lite läskig rentav. Hon nämnde även att eventuella syskon faktiskt blir exakt lika gamla...Kanske bara knäppa funderingar som jag och min kompis har, men ändå, svårt att förklara.

Är jättetacksam för era inlägg! Håller med om att det är svårt att förklara för barn hur de blir till i vilket fall som helst:)

Kramar//Skrollan77

Svar på tråden Kommer ni brättta för era ivf-barn?