PEKING...
Vi tänkte åka till peking på julhandel...
Är det någon som varit där?
Har en då 9 månaders, tror ni att det funkar?
Om det är nån som har några smidiga tips är jag tacksam!!
Vi tänkte åka till peking på julhandel...
Är det någon som varit där?
Har en då 9 månaders, tror ni att det funkar?
Om det är nån som har några smidiga tips är jag tacksam!!
Tack för det långa svaret :)
Ja kan ju säga att främst åker vi ju dit för shoppingen :)
Jag har funderat på om de har blöjor som går att använda eller måste man ta med??
Sidanmarknaden??? Hette det så eller menar du sidenmarknaden? Är det en kedja eller ett stort varuhus?
Ska man pruta i varuhus också?
Oj vad mycket tips jag får!! Tack!
Jag har bokat och betalat extra för att få åka med SAS, vi kände att det var enklare med svensktalande personal och att man kan bestämma platserna lite bättre.. Ett stort minus med bagaget eftersom vi tänkt shoppa loss..
Tjorveniskåne: tyckte du att det var jobbigt att vara i peking med barn? Skulle du avråda oss från att åka? Man får ju höra så mycket negativt om att ha barn där men samtidigt är han ju inte gjord av porslin :)
Vi har ju inte tänkt att resa runt alltför mycket med tanke på honom men nuren skall vi såklart till..
Mitt stora problem är ju då taxiresorna, tyvärr är han för tung då för den "första" barnstolen..
Är det någon som släpat med sig en större barnstol och går taxigubbarna med på det??
Hur gör kineserna med sina barn utan blöjor??
Tack igen!
Vad spännande att bo i peking och vad skönt att få höra att det inte är några problem med att ta med barn..
Man förstår ju att det är en annorlunda värld.
Jag ska skriva upp alla tips vi får, jättekul!!
Jag funderar på vart man ska byta blöja på barnet? Finns det offentliga toaletter? Blir folk "förnärmade" av sånt? Man vet ju aldrig hur olika kulturer reagerar..
En annan sak jag funderar på är spabehandlingar och massage och sånt.. Är det som i Thailand, finns det mycket? Är det billigt? Skulle vara skönt att få skämma bort sig lite...
En sak till..
Vi har tagit bort alla "guideresor".. Klarar man av att hitta själva tex till marknaderna??
Vi ska bo på ett väldigt centralt hotell,, hur är avstånden till alla marknader, silk mm. Ligger det utanför kärnan eller finns det massor??
Vi ska bo på ett 4 stjärnigt hotell, är det god standard i "kinamått"??
Tack på förhand... det bara bubblar frågor ur mig :)
Tack o tack,, det ska bli såå roligt!!
Kul med alla tips..
Ja vi ska nog shoppa det vi kommer över och kan få med oss hem :)
Lycka till med barnafödandet nu, det kommer gå super!!!!
Vi hörs av!!