• Omorfia

Vad är det för fel på Anna Skipper?

Jag har aldrig följt "Du är vad du äter" på trean, har sett några av de engelska avsnitten. Nu är jag ledig idag och har på tvn i bakgrunden och den här Skipperbruden vill att tjejern i programmet ska äta en massa kosttillskott och proteinpulverdrinkar. Låter det som en bra och sund livsstil? Är det inte meningen att man ska lära sig äta rätt? Jag kommer inte ihåg nåt pulver i den engelska serien, har jag bara glömt?

• Svar på tråden Vad är det för fel på Anna Skipper?
  • FruLidgren

Hon verkar även tycka att man ska vara vegetarian för att vara nyttig.

• LaFontaine

Jag är inget fan av Skipper. Personligen tror jag mer på varierad kost och lagom dos träning, men hennes metoder kanske fungerar för vissa.
    Hon blev ju kritiserad av dietister läste jag. De gillar inte alla hennes pulver och tillskott.

• oOoJOYoOo

Det ända jag kan tänka på numera är att hon bara är 38 år gammal ...kan inte fatta det.

~~~Stolt mamma till tre, snart blir vi sex i familjen! V 39~~~
  • April Mamma
    oOoJOYoOo skrev 2006-10-02 16:24:08 följande:
    Det ända jag kan tänka på numera är att hon bara är 38 år gammal ...kan inte fatta det.~~~Stolt mamma till tre, snart blir vi sex i familjen! V 39~~~
    Jag trodde hon var typ 45....ser lite "tantig" ut...
  • MariaK

vA! bara 38?! jag trodde som April mamma att hon Minst var 45.

• oOoJOYoOo
    ...ja en fräsch 45-50 åring trodde jag *taskig jag nu*
    ~~~Stolt mamma till tre, snart blir vi sex i familjen! V 39~~~
  • Smurfan JM

I det svenska programmet (har inte sett det engelska) går ju allt ut på att rasa så mycket i storlek och vikt som möjligt på dessa åtta veckor.

Vad jag vet "ska" man egentligen skynda långsamt och lägga om vanor och sånt som håller att leva med ett lååååångt liv. Pulver ingår säkerligen INTE i den livsstilen.

• April Mamma
    oOoJOYoOo skrev 2006-10-02 16:28:51 följande:
    ...ja en fräsch 45-50 åring trodde jag *taskig jag nu*~~~Stolt mamma till tre, snart blir vi sex i familjen! V 39~~~
    Ja, en jäkligt fräsch 50 åring....
  • Elin med Wilma och Alva

Mmm visst är det där programmet helt sanslöst. Gillade särskilt när speakern sa "en varm sommardag föll Jenny för frestelsen och unnade sig både en glass och en läsk", precis som om det vore världens grej! Hur ska man kunna hålla en sund livsstil om man inte får unna sig någonting någongång. Jag skulle bli sinnessjuk av en sån diet. Ok att man inte ska äta glass och dricka läsk jämt men en varm sommardag.... sjukt!

Elin, väntar första barnet - bf 10/10
Svar på tråden Vad är det för fel på Anna Skipper?