Pälsängrar, bara jag?
Nu var det dags igen, vår fjärde lägenhet och vårt tredje hem med pälsängrar... Jag känner mig redo att krypa ned i sängen och sluta gå upp!
VET att det är ett futtigt skitproblem att ha ohyra i sitt hem, jag intalar mig att jag ska strunta i det och bara njuta av mitt i övrigt underbara liv! Men det slutar med att jag gråter en skvätt över de j-vla äckellarverna och vill gå och lägga mig...
Vi köpte en lägenhet byggd 1999 just för att risken för pälsängrar är mindre i nyare hus... Har bott här i tre lugna månader och igår hittade jag de första två. I morse tre till... Har idiotisk radarblick för pälsängrar! De jag funnit har varit mycket tunna och bara någon mm långa, men jag ser dem direkt! Och nu kryper det i hela kroppen...
Har självklart ringt skadedjursbekämpningen och väntar på att få en tid för besprutning. Tyvärr fyller dottern ett år i veckan och eftersom hon inte får vistas hemma ett dygn efter besprutningen måste vi vänta till nästa vecka när alla kalas är över. Vill få hemmet fullt med gift nu!!!!!!!!
Hur vanlgt är det med pälsängrar? Är jag extremt duktig på att hitta dem? Har vi haft otur som råkat ut för dem i tre av fyra lägenheter? eller är det verkligen SÅ vanligt?