• Lupinen69

Måste bebisen ha dopklänning?

Vi ska döpa vår son den 28 oktober och då är han 6½ mån gammal. Ingen pyttliten bebis längre! Vet inte vad han väger nu, men vid 5 mån vägde han 9050 gr och var 69 cm lång. Han lär ju ha vuxit lite till när det är dags för dopet Dopklänning känns lite....urvuxet på nåt sätt.

Vad finns det för alternativ? Min sambo (pappan) skämtar om cowboyboots och hatt! Jag kan tänka mig nåt annat gulligt, tex kostym, fast helt i vitt. Jag är hyfsat bra på att sy så jag tänkte kolla vad det finns för mönster och tyger.

Finns det någon här inne som döpt i annat än dopklänning? Vad valde ni istället isåfall?

* Calvin 060413 *
  • Svar på tråden Måste bebisen ha dopklänning?
  • Plustern

Vi döpte vår son i somras, strax över 1 år var han då. Han bar kostym o slips o var lika klädd som sin gudfar. Dom två gick hand i hand upp till altaret! Sååå gulligt!

• Janken

Min bror och svägerska döpte sin son för några år sedan, och då hade hon gjort en liten kostym i ljust linne som han hade på sig. Jättesött!!

• skånenettan

Vi ska döpa vår son den 22 okt och då är han 8 ½ månad. Vi ska ut idag och se vad vi kan hitta. Har tänkt finkläder som typ kostym, slips, skjorta. Eller pullover, slips och skjorta. Men vi får se vad vi hittar.

Tycker oxå att dopklänning är för "mindre" barn.

• Lupinen69

Åhh! Det är bara såååå sött med slips och kostym på småttingar!!! Och gärna vattenkammat med sidbena med!

* Calvin 060413 *
  • The Bumblebee

Hej kompis

Har samma funderingar - fast mest kring storebror som skall döpas samtidigt som lillebror. Minstingen (då drygt 6½ månad) kommer nog få ha dopklänning. Men storebror (då 20 mån) å dopklänning kommer inte alls å funka

Har tänkt kolla lite på La Redoute's hemsida, de har haft fina "finkläder" som kanske även kan användas till jul. Vill inte köpa en kostym.

Mamma till ♥Aron♥ (050303) & ♥Elmer♥ (060418)
  • Lupinen69

Plus att dopklänning ser så tjejigt ut på lite större killbebisar.

* Calvin 060413 *
  • Lupinen69

Hej vännen! Kom precis på att kilt hade ju varit träffsäkert!

* Calvin 060413 *
  • skånenettan
    VitLupin skrev 2006-10-03 12:22:21 följande:
    Åhh! Det är bara såååå sött med slips och kostym på småttingar!!! Och gärna vattenkammat med sidbena med! * Calvin 060413 *
    Bara håret som fattas på min för att lyckas med det...haha
  • kayal

Kilt!!
    DET var en häftig tanke

• FaithHeavenly
    www.littlefairies.se

Dom har mycket fint o världens finaste kvalitet till rimliga priser!
    Kvinnan är mannens ära (bibeln)
Svar på tråden Måste bebisen ha dopklänning?