• Anonym (rädd)

    Erfarenheter av Mirtazapin eller Zopiklon?

    Åkte in akut igår kväll med hysterisk panikångest.
    Fick utskrivet anti-deppet Mirtazapin och sömnmedlet Zopiklon.

    Någon som har erfarenheter av dessa?
    (gärna positiva)
    -livrädd-

  • Svar på tråden Erfarenheter av Mirtazapin eller Zopiklon?
  • Knastroll82

    Zopiklon fick jag när jag åkte in på akutpsyk med panikångest. Blev väldigt torr i munnen, så att det gjorde ont att svälja, men inte speciellt trött...
    Fick sedan Stilnoct i kombination med propavan, och det funkade något bättre.

    Mirtazapin vet jag tyvärrr ingenting om...

  • Anonym

    Inte just av dessa läkemedel, men andra.
    Vad är det du är rädd för? Kan du inte försöka få kontakt med din läkare för att lugna dina farhågor?

  • Anonym (rädd)

    Tack för era svar!
    Jag var ju som sagt på akuten och pratade med läkaren.. jag ville mest ha  erfarenheter av någon som faktiskt prövat dom.. är allmänt rädd för tabletter som kan ge starka biverkningar.

  • Knastroll82

    Om du är väldigt orolig kan du ringa till sjukvårdsupplysningen, 1177 (elva sjuttiosju). De finns tillgångliga dygnet runt och hjälper gärna till.
    Oron kan ju också dämpa effekten av medicinen, så försök ta det lugnt. (Jag vet att det inte är lätt)
    Du kan också söka på fass.se efter de specifika medicinerna så får du läsa lite omd em, det kanske kan lugna dig?
    Sen kommer jag finnas på sidan större delen av kvällen, så behöver du stöd så finns jag här... (Där du är har jag redan varit...)
    MVH
    Linda

  • Anonym (rädd)

    Knastroll,
    Tack!
    Jag tar första tabletten vid åtta. Vi får väl se hur det känns sen.
    Har fått massa information om själva tabletten och ev biverkningar, är nog mest grymt nojig.

  • Knastroll82

    Ta det bara lugnt så ska du se att allt går bra...
    Styrkekram!

  • Knastroll82

    Förresten, bli inte orolig om det känns sämre ett tag innan det blir bättre när du börjar med antidepressiva. Det är vanligt att det blir så, så sluta för guds skull inte ta tabletterna.

  • Anonym (rädd)

    Jo, hon sa att det alltid känns sämre med anti-depp ett tag i början, men just Mirtazapin fick jag för att det inte brukar bli så mkt sämre innan det blir bättre. Så får hoppas att hon har rätt.
    Återkommer senare..

  • Knastroll82

    Om du skickar privat meddelande till mig så kan vi prata mera om du vill...

Svar på tråden Erfarenheter av Mirtazapin eller Zopiklon?