Jag väljer i alla fall att fortsätta vara kritisk till de som uttalar sig i frågan som ej är utbildad inom yrket (?) och som kanske (?) har en förutfattad mening och letar reda på frågor som passar svaren istället för tvärtom?
Sen ser jag det inte som min uppgift som patient att lära mig läkarens arbete. Det skulle vara överdrivet självsäkert av mig att tro att jag kan bättre än de. Är det meningen att vi ska sätta oss in i läkarens arbete så pass så att vi ska börja ifrågasätta behandlingen? Visst, till en viss grad är det väl bara bra men när det handlar om så här avancerad vetenskap?
Vidare ser jag ingen anledning till varför t.ex. Falun ivf skulle fejka sin statistik - visst kan man redovisa sin statistik på olika sätt och jag tycker att Faluns är mer relevant där man räknar per återfört embryo - det är ju ändå det som jag vill veta! Antal ägg de plockat från mig känns som irrelevant eftersom det är ett flertal ägg som redan från början inte är livsdugliga och "dör" oavsett vart de hamnar.
Sen om man ska diskutera huruvida embryona växer bäst i livmodern eller i en inkubator - det känns som irrelevant det också. Jag känner mig Inte hotad av en inkubator utan välkomnar tvärtom hjälpen jag kan få. Det kan ju faktiskt vara så att embryona inte klarar av "klimatet" i min livmoder och därmed bara mår bra av att växa till sig lite mer utanför mig först. Det betyder inte att jag behöver börja diskutera om det är bäst med en inkubator eller en livmoder (som jag sett i andra trådar härinne). Det ena utesluter inte det andra. Jag är beredd att ta hjälp av all vetenskap för att bli gravid, vilket ni andra säkert också vill. Vilket, i och för sig, ni redan gör.