• sossin

Långtidsodling

Hela IVF resan är ett enda stort risktagande eller vad man ska säga så det är att väga för och nackdelar i mot varandra
    Sedan tror jag att det är en individuell bedömning, har man gjort en del försök på vanligt sätt och inte lyckats kan det kanske vara en bra ide att pröva något som tex låntidsodling.

De långtidsodlade har ju bättre förutsättningar att bli ett barn för de har hunnit längre med sin celldelning
    Å andra sidan kan man ju missa embryon som skulle gått vidare i livmodern men inte klarade värmeskåpet
    Men forskningen går vidare och jag tror att de som sysslar med detta är oehört skickiga och duktiga så man bör nog lita på de råd man får från doktorerna plus sin egen magkänsla

• sossin

Blir upprörd när jag läser igenom den här tråden
    Kan inte fatta varför långtidsodiling är som ett rött skynke för vissa människor här inne

Kan vi inte hjälpa och stötta varandra istället för att ge varandra ångest

jungfru maria du och din man har givetvis fattat rätt beslut ang långtidsodlingen ni ökar era chanser att lyckas

Lycka till !!!

Klart man skall få ha sina åsikter men en viss ödmjukhet inför andras beslut kan aldrig skada

Svar på tråden Långtidsodling