Långtidsodling
Jag har inte heller bildat mig en uppfattning i frågan ännu.
Om man vill vara helt säker på att inte mista ett embryo som skulle kunna bli ett barn så ska man inte långtidsodla. Man kan aldrig få reda på om ett embryo som dör utanför livmodern istället skulle ha klarat sig om det hade befunnit sig i livmodern. 
Helt säkra kan de aldrig bli, men om nu 50 % får barn gentemot 30 % i kontrollgruppen i undersökningen som någon skrev om tidigare i tråden så låter det ju som att embryon trots allt verkar överleva rätt bra även ett par extra dagar utanför livmodern? Eller stämmer inte den undersökningen? 
Nu ska vi köra igång ett nytt försök på Carlanderska och nu föreslår min läkare där att vi ska prova långtidsodling denna gång. De säger sig nu ha börjat få väldigt bra resultat med denna metod och att de nu lyckas väldigt bra även vid nedfrysningen av blastocysterna.
Ja, så det kanske är så att även Carlanderska börjar rekommendera denna metod i framtiden? Läkaren lät i alla fall väldigt positiv, och jag hoppas att de är helt ärliga och inte enbart vill ha mig att testa på.