• ChokladOpalen

Långtidsodling

Time out här!!!!!!!!!!!!!!

Långtidsodling är FORTFARANDE på ett forsknings stadie... Visst Falun kör stenhårt på långodling,men som Angla skriver så kan man förlora MÅNGA ägg på dessa dagar som kan leda till en graviditet. ÄR det värt att riskera.. 3 dar är MAX säger många experter då dom sett dessa långodlade ägg på 5dar som ser ut som MÖRKA RUSSIN..

Rent teoretiskt så kan man tänksa sig det själv med, dom som har endo har "oftast" mörka russin liknande ägg= samma som vid långodling....
    Dessa ägg har svårt att leda till en graviditet & färsta....

JungfruMaria, kolla in länken som Angla länkade tidigare i tråden. JA Falun redovisar INTE sina resultat som man SKA göra för att få ut rätt resultat...

• ChokladOpalen

KUNDSKAP är MAKT........

Jo mer info & ju mer ni kan konfrontera era läkare destu bättre chans att ni lyckas...

• ChokladOpalen

Visst FINE,, tappa ägg som kan leda till en graviditet & som du kan få till frysen...

• ChokladOpalen

JungfruMaria
    URSÄKTA HÄR.......

MEN vad i HLEVETE vet du vad jag har genomgått????

• ChokladOpalen

myspysan, min läkare såg dessa långodlade på en läkar "träff" hon höll fan på att trolla av stolen och sa att detta är mot ALLA kritik...Dom har INTE HÖGRE CHANS ATT KLARA SG ELLER HÖGRE STATESTIK PÅ GRAVIDITET!!!!!

Vilket nu många tror...

• ChokladOpalen

Stich , VEM kastade skit på vem här i tråden???...

**Som min man just sa: är de så griniga för att de själva inte fått chansen att prova på långtidsodling?**

Hon vet inte ett skit om vad jag har genomgått eller någon annan heller för den delen,,,,,eller HUR många långodlingar jag har gjort.

HUR kan man ens sätta en sån gubbe " " i den meningen???
    Tycker man det är så jäkla kul att genomgå IVF??,, eller HÅNAR man andra vars ägg inte klarar en långodling??..

MYCKET lågt av en som håller på med IVF att ens säga så till en annan medsyster...

Nä FY F*N....

• ChokladOpalen

myspysan, du undrade vad jag skrev ang vad min läkare sa till mig?..

Hon sa, dessa långtidsodlade ägg är INTE att rekommendera då dom är mörka & russinliknande= samma mörka & russin/skrumpna liknade ägg som dom flesta har som har endo.. Ägg blir/är/mår BÄST av att komma in i sin rätta miljö så fort som möjligt..

Hon har sett dessa långodlade ägg vid en presskonferans där IVF-läkare visar sina studier. Hon sa att dessa ägg är MOT all ETIK. Max 3dar säger hon som långodling.

Svar på tråden Långtidsodling