• Trollet75

Långtidsodling

Jag valde Falun för min första IVF just eftersom de hade långtidsodling som standard(om man få tillräckligt många ägg). Det slutade med att vi blev utan eftersom inget klarade sig hela vägen. Väldigt snopet.

Vår andra IVF har vi gjort på Linnékliniken(närmare hem). Efter att ha diskuterat för och nackdelar sa vi att vi vill ha tillbaka ett ägg som ger störst chans till graviditet. Eftersom vi jobbar på syskon känns det viktigare att det lyckas nu än att ha några ägg i frysen (som i kanske inte har samma kvalitet när de tinas upp).

Eftersom vi fick ut 11 ägg och 9 blev befruktade rekommenderade de en långtidsodling och för en vecka sedan fick jag tillbaka två ägg. Antagligen var det av lite sämre kvalitet eftersom jag fick tillbaka två.

Men jag fick se dem innan de förde tillbaka dem. De såg ut som två små såpbubblor som skimrade på tv skärmen... Inga svarta russin så långt ögat når

När jag såg dem och när jag tänker på det idag blir jag alldeles varm och lycklig.

Jag tror att det viktigaste är att man känner att det man gör är rätt. Om man tvivlar på behandlingen blir den automatiskt sämre (det finns det vetenskapliga belägg för Kroppen hjälper omedvetet till om man tror på det man gör. Så fortsätt med det.

Nu måste jag sluta skriva innan jag blir flummigare än DiLeva och Kristina Lugn tillsammans. Måste nog gråta en tår också (Jag som är gravid med tvillingar och allt *asg blandat med snyftningar* )

Svar på tråden Långtidsodling