Inlägg från: Guldskimmer |Visa alla inlägg
  • Guldskimmer

Måla trappa vit?

Vi har en helt vitmålad trappa, det är verkligen jätte snyggt! Men jag skulle ändå rekomendera er att inte måla hela trappan vit, allt smuts (och det blir fort ganska mycket där man går - hår, ludd mm) synes jätte väl! Jag måste vara där med dammsugaren varje dag om det ska se fint ut.

Man kan ju måla allt vitt utom just på själva stegen, dom kan man behålla träfärgade. Vi har faktsik tänkt slipa bort färgen, och göra så istället.

Sätt gärna in bild när ni är färdiga =)

• Guldskimmer

jag ska se om jag kan skaffa en bild...vänta lite!

• Guldskimmer

Så, nu är det en bild i mitt galleri!

• Guldskimmer

hm..det ska bara vara att lägga till en bild va? Det är min första bild, har inget bildgalleri

• Guldskimmer

aaah krångel!! Jag har lagt in en bild i bildgalleriet, men måste man _lägga till bildgalleriet_ också? Hur gör man det i såfall? Ursäkte att jag krånglar *nybörjare*

• Guldskimmer

tack snälla Smajla!

Nu äntligen kan ni se min vita trapp i bildgalleriet

Maliiiiin: jag har också funderat på passande halkskydd, men som du skrev så vill man ju inte förstöra det snygga heller. Svårt! Hur har ni andra gjort/tänkt göra?

• Guldskimmer

Tack alla som gillade min trappa =)

Karamellfabriken: Jag tycker du ska måla den vit, i samma färg som du har på väggen (panel-om jag inte såg fel). Sen om du har barn är det ju bäst att "stänga" stegen, har faktisk hört om barn som ramlat igenom och fastnat med huvudet (hua!).

ÄngelBängel: smart!!

• Guldskimmer

2 mammis: din trappa var stört snygg! Sååå fint med kontrasterna, och så slipper du att allt lort syns!

Svar på tråden Måla trappa vit?