Inlägg från: Maliiiiin |Visa alla inlägg
  • Maliiiiin

Måla trappa vit?

Hej hej!

Vi har en trappa i furu som vi skulle vilja måla vit. Den har inga mellanrum mellan trappstegen. Jag undrar om någon här har erfarenhet av vitmålade furutrappor och skulle isåfall vilja veta ifall ni tycker att resultatet blev bra. Är även intresserad av hur ni gick till väga, om ni gjorde det själva eller fick hjälp samt vad det kostade.

Har dessutom en tanke på att ta bort spaljen och sätta glas istället. Någon som gjort det? Är det svårt? Blev det snyggt? Vad kostade det?

Hoppas någon vänlig själ kan svara på någon av mina femtioelva frågor!

• Svar på tråden Måla trappa vit?
  • Maliiiiin

Åh, så roligt att ni ska måla er trappa i helgen!!! Är nyfiken redan nu på hur resultatet kommer att bli. Hoppas att det blir lyckat och kanonfint. Jag längtar så tills vi ska göra vår. Tycker absolut vi ska hålla kontakten å berätta för varann hur det blir! Så ni ska göra det själv.... duktigt! Vi är inte så jättehändiga någon av oss, men det kanske inte är så svårt!?

• Maliiiiin

Jolines... Glaset ratades direkt av sambon..., han menade på att det kommer bli kladdigt av en massa fingeravtryck med en gång... Och han har nog rätt! Kanske inte den optimala lösningen när man har barn . Men att måla trappan vit är vi båda överens om .

Knosan... högblankt låter snyggt, men är det inte halt?

Guldskimmer, skulle åxå jättegärna vilja se bild på er trappa!

• Maliiiiin

Cia, kan tänka mig att det är det som är nackdelen. Min sambo har redan påtalat denna risk, men jag försöker att förtränga det.... Vill ju sååå gärna ha en vit trappa. Kanske lite bättre att endast ha en vit trappa istället för hela golvet!? He he!

• Maliiiiin

Guldskimmer, neee ser fortfarande inte den. Skumt!! Måste ha något med inställningar att göra. När man går in på din sida ser man endast ikonen för din presentation samt ikonen för din gästbok.

• Maliiiiin

Någon som har några bra tips på snygga halkskydd. Nästan lite synd att förstöra en nymålad å fin, vit trappa med halkskydd, men kanske ändå bra när man har barn!? Hur har ni andra som har barn gjort?

• Maliiiiin

2mammis.... Wow! Det var verkligen jättesnyggt. Gjorde ni det själva? Tog det lång tid? Jääättefint!

• Maliiiiin

Karamellfabriken, jag tycker det vore snyggt att måla din trappa vit, i samma färg som panelen.... och sedan kanske även väggarna vita?

• Maliiiiin

Fast damm och dylikt syns ganska bra på mörkt golv också... tyvärr... kanske inte lika mycket som på vitt, men betydligt mer än på exempelvis ekgolv... Tyvärr gillar jag mörka och vita golv bäst Typiskt....

• Maliiiiin

Kalaspuffen, tack för du delade med dig av din vackra trappa! Jättefin. Blir riktigt sugen på att börja med trappan med en gång när jag ser alla fina, omgjorda trappor här i tråden! Måste även säge att ert vardagsrum var riktigt, riktigt fint!

• Maliiiiin

Joline, bra att du håller oss uppdaterade! Jag är nyfiken på resultatet! Hoppas att det går bra för er trots att det blir fler än 3 strykningar....

• Maliiiiin

Karamellen... så snyggt det blir! Vilken skillnad!! Vilken färg har ni använt och är den matt/blank?

Svar på tråden Måla trappa vit?