Inlägg från: Jolines Mamma |Visa alla inlägg
  • Jolines Mamma

Måla trappa vit?

Hej!Tänkte måla våran trappa i helgen.Vi har nog samma typ av trappa.Målartvätten kostar ca 55:- å färgen ca 202:- litern.Man behöver ca 3 liter färg å det ska strykas 3 gånger.Spaljen har jag inte bestämmt vad jag ska göra med än,kanske tapetsera eller klä in en skiva med tyg å sätta där ist...Kan vi inte hålla kontakten å berätta för varann hur det blev?

• Jolines Mamma

Bara man e nogrann så ska det nog inte vara några problem.Lättast e nog att rolla trappstegen å ta allt "småpill" med pensel!Tror det drar iväg en hel del att ha någon som ska göra det,roligt att ha något att pyssla med oxå!Men hur tänkte du göra med glaset isf?

• Jolines Mamma

Guldskimmer: Hade tänkt att göra så med men jag målar nog allt vitt först å ser om jag vill måla trappstegen i någon annan färg sen...Orkar inte slipa å hålla på,roligt att pyssla men inte för mycket=)Har du bild på eran trappa?

• Jolines Mamma

Håller oxå på med trappan nu...!Blir ju helt klart mer än 3 strykingar å inte som dom i måleriaffären sa=(Men men det blir ju fint till slut!

• Jolines Mamma

Har slitit hela dagen med att måla + att sambon hjälp till.Inne på säkert 5e eller 6e strykningen nu..puhhh men fint blir det!Har tagit lite kort som jag ska lägga ut när allt e klart..Får försöka måla mer imorgon när lilltjejen sover eller nått!?Sen ska sambon göra egna ledstänger(?)heter det så???Han e svetsare så det fixar han på jobbet å lackar dem med!Återkommer med mer detaljer imon!

• Jolines Mamma

Maliiiin:Sorry att jag inte skrivit å uppdaterat min målning av trappan=(Igår satte vi upp våra nya trappräcken oxå som sambon gjort själv.Blev jättebra!Ska ta kort å lägga in på min sida så du kan titta om du vill!Hur går det med ditt projekt då?//Jenny

Svar på tråden Måla trappa vit?