• Anonym

Vunnit pengar

undrar oxå varför hitta på, då det går så enkelt att kolla...

för den som verkligen vunnit massa pengar oavsett då om det är 10 el 50 milj, så BERÄTTA INGET! Eller berätta att ni vunnit 100 000,- på triss, så slipper folk undra om ni normalt har dåligt med pengar.
    den som sedan läser taxeringskalendern, brukar som regel inte säga eller fråga nått, å den som frågar så talar ni bara helt normalt i förbigående ärligt att ni vunnit å att du inte vill prata om det mer än att det är satans underbart att slippa oroasig för framtiden ekonomiskt!

jag har inga 10 mille men ett par.. å detta har nu efter ett par år kommit fram då kvällstidningarna publicerade alla rikaste i varje stad. har gjort som jag berättat å det har funkat aldeles utmärkt! tex en väninna som var skyldig 1000.- sen flera månader tillbaka betalade tillbaka 900.- å undrade om hon kunde komma med den sista 100.- i slutet av månaden eller om jag hade brottom, jag sa att det är ok fast senare när hon har råd, å hon betalade... sniket? nej men vill leva normalt med mina vänner däremot kan jag mycket väl bjuda nån resa eller köpa dyra presenter åt dem.

• Anonym

Det låter ju onekligen konstigt att vinna en summa som aldrig har vunnits. Var är TS? Hon/han kan kanske svara.

• Anonym

Men om det nu inte är ett "troll" varför svarar inte TS då kan man ju nyfiket undra...

Jag missunnar ingen pengar, men varför skriva ett sånt inlägg överhuvudtaget..? Fast å andra sidan, det kanske jag också hade gjort, av ren glädje! Haha

• Anonym

NEJ! Berätta inte för någon, håll det inom din familj! Finns ingen anledning att berätta, det kommer bara skapa bekymmer!!!

• Anonym

du ska vara försiktig med att berätta för folk. hade en kompis som vann massa pengar, o en bekant till henne sitter i fängelse nu för att ha tagit av henne massa pengar. vänner kan bli galen av att veta att det finns så mycket pengar i närheten.

• Anonym

TS kanske är och sätter sprätt på alla sina låtsaspengar

• Anonym

men herregud...om ts har vunnit pengar och vill prata om det,så är väl det inget konstigt!?
    det är såå typiskt att folk slirar till och blir avis...ni som är griniga...hade ni vunnit pengar,men inte kunnat skrika ut det till vänner och bekanta pga mängden...hade inte ni velat få ut det på ngt annat sätt då??...tex familjeliv...
    ähh slopa den svenska avundsjukan....
    grattis ts!!...investera pengarna bra!....

• Anonym

Men det var väl hit TS ville? Att vi skulle sitta å spekulera, bli avis, ge råd om dessa sk låtsaspengar som det faktiskt verkar som om dom inte ens existerar. För som sagt så ger den kombinationen minst 50 miljoner.

SÅ - det bästa vi kan göra är väl att helt enkelt sluta skriva i tråden och låta den dö ut. TS sitter säkert och läser varenda inlägg och gottar sig. Haha. Tänk va vi människor är lättlurade

• Anonym

Berätta inte....fick ett arv o köpte hus...folk blev som tokar o undrade hur vi hade råd. Jag berättade till folk (släktingar) jag inte borde berättat för, man hör kommentarer hela tiden.

• Anonym

Grattis.
    Bry Dig inte om att berätta innan du känner dig mogen för det.
    Det är ju ingen annan som har med det att göra.

• Anonym

Åh jösses betala mina skulder snälla

• Anonym

Berätta inte. Avundsjukan är en stark sjuka som man inte vet hur den ser ut.
    Grattis så otroligt mycket! Hoppas att nu hittar något meningsfullt att göra för pengarna!

• Anonym

ja avendsjukan har många sidor..
    jag som har pengar såpass (tyvärr inga 25 miljoner) att jag inte arbetar utan stannat hemma med våra barn. Gubben jobbar på sitt vanliga arbete men unnar sig lite längre semestrar osv. (har heller inte så mycket så båda kunde vara hemma resten av livet)

Fast pengarna är mina efter arv vilket alla vet (att jag inte var så fattig innan vi träffades heller), Så får jag ändå höra Att jag lever på gubben!! Dessutom då det är vårt gemensamma beslut att jag stannar hemma ca 10 år i allafall med barnen..

• Anonym

Alltså har ni inget annat att göra än att spekulera och leta statistik? Det spelar kvittar om det är sant eller ej? Vad rör det er?

• Anonym

Vi har en liten hög vi med, det investerar vi i eget företag, lever helt normalt, ingen som vet.
    Än så länge har det genererat 16 arbetsplatser, om nu skall vi bygga ut företaget för 80 miljoner. Hoppas kunna ge 10-15 arbetsplatser till.

Min lilla insats. Samtidigt är det vår pension, när vi blir äldra. Jag är 45 min fru 43, och om 10 år slutar vi jobba, och flyttar till södern, sol värma och golf i långa baner.

TS: varför måste du berätta. Hjälp i stället lagom, utan att berätta.
    Då är alla glada, och ingen avundsjuka.
    Du/vi tror att det inte spelar roll, men det gör det visst det. Svenska avundsjukan.

JAG tycker det är så bra för dig, GRATTIS, njut av livet, men placera pengarna bra, och utnyttja ränterna, för under pensionstiden sen ta på kapitalet. Mitt råd till dig.
    Placering i SÄKRA investeringar, spekulera inte...höga vinstchancer = stora risker

Svar på tråden Vunnit pengar